عصر بازار

اختصاص مراکز درمانی خاص برای اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه

عصر اعتبار- جایگاه هنرمندان به عنوان بخش‌های اصلی هویت ملی ما و عامل پیش ‌برنده در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جای مباهات دارد که تحت پوشش سازمان بیمه تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند.

اختصاص مراکز درمانی خاص برای اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به‌گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: امروز 12 هزار نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و موضوع ارائه خدمات درمانی بدون نوبت در بیمارستان میلاد در دست بررسی است.

    به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما؛ سید تقی نوربخش در مراسم آیین تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تأمین اجتماعی در خصوص بیمه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اصحاب رسانه و هنر برگزار شد، افزود: امروز براساس این تفاهم‌نامه 12 هزار نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به جمع خانواده تأمین اجتماعی می‌پیوندند و بیمه می‌شوند.

    وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 42 میلیون نفر از آحاد جامعه و در قشرهای مختلف تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، گفت:‌ جایگاه هنرمندان به عنوان بخش‌های اصلی هویت ملی ما و عامل پیش ‌برنده در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جای مباهات دارد که تحت پوشش سازمان بیمه تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: مهم‌ترین تدبیر سازمان تأمین اجتماعی مانند سایر بیمه‌ها تولید امنیت اجتماعی است که بی‌ارتباط با امنیت ملی نیست.

    نوربخش گفت: در 4 سال گذشته با خروج از حاشیه‌های دوران قبل و همین‌طور توقف انتشار نشریاتی چون روزنامه خورشید که فقط مبلغ جناح سیاسی بود، مجدداً به مسائل حرفه‌ای و فنی تأمین اجتماعی ورود کردیم و این سازمان را به مسیر قبلی برگرداندیم.

    وی افزود: در 8 سال قبل از دولت یازدهم بیش از نرخ تورم مستمری‌ها افزایش پیدا نکرد ولی در این دولت مستمری ها را بیش از 25 درصد از نرخ تورم افزایش دادیم.

    وی با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن 12 هزار نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه گفت: این بیمه، بیمه مشاغل آزاد است و سازمان تأمین اجتماعی در حوزه مستمری و درمان، خدماتی را به اصحاب فرهنگ هنر و رسانه ارائه می‌دهد.

    مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه مراکز خاصی را در تهران برای معاینات بیمه‌ای این افراد در نظر می‌گیریم افزود: موضوع ارائه خدمات درمانی برای اصحاب فرهنگ‌ و هنر و رسانه بدون نوبت در بیمارستان میلاد نیز در دست بررسی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی