عصر بازار

مشاور وزیر بهداشت:

زیرمیزی در شهرستان‌ها تقریبا صفر شد

عصر اعتبار- مشاور وزیر بهداشت همکاری‌های صورت گرفته در جهت اجرای طرح تحول نظام سلامت را توضیح داد.

زیرمیزی در شهرستان‌ها تقریبا صفر شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر سجاد رضوی، مدیر کل بازرسی عملکرد وزارت بهداشت گفت: در حوزه سلامت و در دولت جدید اتفاق خوبی که افتاد آن بود که یکی از شعارهایشان سلامت محور بود و تصور می‌کنم بعد از انقلاب نخستین دولتی بود که سلامت جزء برنامه‌های اصلی قرار گرفت و سیاست‌های کلی سلامت نیز از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ و در قالب سیاست‌ها تمام برنامه‌ریزی‌ها انجام شد.

    وی افزود: یکی از آرزوهای مقام معظم رهبری که در سیاست‌های ابلاغی‌شان هم آمده، آن است که مردم وقتی به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، واقعا به جز دغدغه درمان نگرانی دیگری به ویژه مسائل مالی نداشته باشند. از طرفی چون من سال‌های سال است که در حوزه سلامت کار می‌کنم، همیشه این برایم بحث بود که واقعا چطور می‌توانیم این موضوع را به مرحله عمل برسانیم.

    مشاور وزیر بهداشت ادامه داد: سلامت در برنامه‌ریزی‌های دولت یازدهم قرار گرفت و وزیربهداشت با امکانات و بودجه دولت برنامه‌ریزی خوبی انجام داد و طرح تحول سلامت را به عنوان هدف قرار داد تا بتواند به سیاست‌های ابلاغی و اهداف دولت دست یابد. خوشبختانه در بررسی‌هایی که حوزه ما انجام داد و بررسی‌های دیگری که خارج از وزارت بهداشت صورت گرفت، رضایتمندی مطلوبی را از طرف مردم شاهد بودیم و در حال حاضر نیز شاهد هستیم که در تحول سلامت می‌توانیم بگوییم کاهش فرانشیز پرداختی مردم از جیب‌شان را در شهرها به 6 درصد و در روستاها به سه درصد رسید.

    رضوانی عنوان کرد: مردم از ارجاع به خارج از بیمارستان‌ها و یا خرید تجهیزات و لوازم راحت شدند و در حال حاضر کلیه خدمات در بیمارستان‌ها انجام می‌شود. از طرفی حدود 10 تا 11 میلیون افراد غیربیمه (بیمه نشده) داشتیم که وقتی گذر این‌ها به حوزه سلامت و بستری می‌رسید، در پرداخت تعداد انبوه هزینه‌ها واقعا مشکلات جدی داشتند و حتی ممکن بود که از درمان صرف‌نظر کنند.

    وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، افزود: ناگفته نماند که در این قضیه نمایندگان مجلس حمایت جدی از طرح داشتند و سازمان مدیریت و هیات دولت نیز همراهی کردند و واقعا همه دست به دست هم دادند و بر این اساس می‌توانیم تحول سلامت را به عنوان نمادی از همکاری همه واحدها، بیمه‌ها و سازمان‌ها بدانیم که در نهایت به اینجا رسید که ما در حال حاضر نسبت به قبل از اجرای این طرح، بیماری را برای دریافت وسیله و دارو به خارج از بیمارستان نمی‌فرستیم و بیماران پرداختی از جیب خودشان برای پرداخت لوازم و دارو ندارند.

    مشاور وزیر بهداشت ادامه داد: تقریبا زیرمیزی را در استان‌ها به صفر رساندیم؛ اگرچه ممکن است در تهران و شهرهای بزرگ گاهی یک درصد یا دو درصد این موضوع وجود داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی