عصر بازار

عضو هیات مدیره و رییس شورای امر به معروف و نهی از منکر بانک:

برگزاری مجامع ارزیابی عملکرد از اقدامات بانک مسکن برای اشاعه امر به معروف

عصر اعتبار- رییس شورای امر به معروف و نهی از منکر بانک گفت: برگزاری مجامع ارزیابی عملکرد مدیریتها و شعب از اقدامات بانک در راستای اشاعه امر به معروف است و طی آن اهدافی که ابتدای هر سال برای مدیریت ها تعیین میشود مورد بررسی قرار میگیرد.

برگزاری مجامع ارزیابی عملکرد از اقدامات بانک مسکن برای اشاعه امر به معروف
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، در نشست دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی که به میزبانی بانک مسکن برگزار شد، جعفر آقاملایی عضو هیات مدیره و رییس شورای امر به معروف و نهی از منکر بانک با بیان این مطلب، افزود: در سه سال گذشته مجامع ارزیابی عملکرد هر 6 ماه یک‌بار و پایان هر سال در بانک برگزار شده و به این ترتیب از عملکرد شعب و مدیران موفق قدردانی می‌شود.

    آقاملایی همچنین به ارایه گزارش عملکرد بانک در سال گذشته پرداخت و گفت: در سال 95 بالغ بر 68 هزار میلیارد ریال تسهیلات مشارکت مدنی برای احداث 118 هزار واحد پرداخت شد که نسبت به سال 94، رشد 50 درصدی در مبلغ و رشد 19 درصدی در تعداد را نشان می‌دهد.

    معاون دولت به مردم ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور:       

    برای امر به معروف و نهی از منکر جذابیت ایجاد کرده و برنامه‌های خوب ارایه دهید

    همچنین در این نشست سید مهدی هاشمیان معاون دولت به مردم ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور طی سخنانی با قدردانی از شورای امر به معروف بانک مسکن در اجرای برنامه‌های این ستاد، تصریح کرد: بانک مسکن برای اجرای الگوی سبد معنوی تلاش مجدانه‌ای داشته و ابتکارات خوبی انجام داده است.

    وی اظهار داشت: خداوند متعال یک شاخص را در قرآن مجید مطرح و به پیامبر گرامی(ص) ابلاغ فرمودند اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه‌ای به وجود بیاید، درست اجرا شده و رشد و گسترش یابد باعث می‌شود مردم آن جامعه رستگار شوند.

    هاشمیان افزود: مجمع دبیران، جلسه همفکری و هم‌اندیشی است تا در بخش مهمی از نظام اسلامی فریضه امر به معروف و نهی از منکر اجرا شود. بنابراین همه ما باید قدر و شأن خود را بدانیم.

    وی با بیان اینکه در سال 95 گام‌های بلندی برداشیم، افزود: در سال گذشته در همه سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌ها دبیرخانه شورای امر به معروف و نهی از منکر ایجاد شد و از سازمان‌های اندکی که هنوز این دبیرخانه را تشکیل نداده‌اند می‌خواهیم که در ماه مبارک رمضان در این خصوص اقدامات لازم را صورت دهند.

    هاشمیان در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: سال 96 سال اقدام جدی و پیشرفت بیشتر امر به معروف و نهی از منکر و سال اجرای امر به معروف و نهی از منکر در همه دستگاه‌هاست. درواقع در سال جاری می‌خواهیم ابعاد قانون را که برای ما در نظام اداری تولید قدرت کرده است، با همکاری همدیگر بیش از پیش اجرایی کنیم.

    معاون دولت به مردم ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در ادامه سخنان خود به فعال کردن حوزه بانوان در این ستاد اشاره وتصریح کرد: شورا یک جایگاه حقوقی در تشکیلات دارد و توصیه‌ای نیست. درواقع روسای شورا در همه وزارت‌خانه‌ها یکی از معاونان وزرا هستند و اعضای شورا باید به این موضوع توجه کنند که قانون به آنان قدرت لازم را داده است و ما در احکام جدیدی که صادر کردیم از عزیزان خواستیم از قدرت قانون و اختیارات آن استفاده کنند.

    هاشمیان خطاب به شرکت‌کنندگان در این نشست تأکید کرد: سعی کنید برای امر به معروف جذابیت ایجاد کنید و برنامه‌های خوب ارایه دهید.

    وی گفت: نظام‌مند کردن امر به معروف در نظام اداری به این معنی است که این شیوه‌نامه‌ای که ستاد تدوین کرده و به دستگاه‌ها ابلاغ شده است اجرا شود و امروز این نوید را می‌دهم که بسیاری از وزارت‌خانه‌ها در ماه‌های آخر سال گذشته شیوه‌نامه اجرایی گروه‌های امر به معروف را اجرا کردند.

    هاشمیان در پایان خاطرنشان کرد: برنامه اجرایی ماه مبارک رمضان ابلاغ شده است. باید سعی شود در ماه مبارک رمضان سال جاری رنگ و بوی تبلیغ امر به معروف و نهی از منکر در تمامی ارکان اداری بیشتر شود. ماه مبارک رمضان بهار قرآن و بهار امر به معروف است. زیرا در این ماه دل‌ها و قلب‌ها آماده است که اگر کسی تذکری بدهد طرف مقابل بپذیرد.

    دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر بانک تشریح کرد

    اقدامات شاخص بانک مسکن در راستای اقتصاد مقاومتی

    این گزارش حاکی است، در ادامه این نشست معصومه خلجی دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر بانک گزارشی از اقدامات شاخص بانک مسکن در راستای اقتصاد مقاومتی ارایه و راهبردهای بانک به منظور تقویت بخش عرضه مسکن با اعطای تسهیلات در بخش ساخت و خرید واحد مسکونی را تشریح کرد.

    افزایش سقف تسهیلات ساخت و خرید واحد مسکونی، افزایش تقسیط سهم‌الشرکه در بخش مسکن، پرداخت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده و با افزایش توان تسهیلات‌دهی بانک و تقویت بخش عرضه مسکن با نهادسازی مالی در قالب سامان‌دهی شرکت‌های تابعه در قالب تغییر مأموریت شرکت سرمایه‌گذاری به گروه مالی بانک مسکن در راستای تکمیل زنجیره خدمات پولی و مالی از مهم‌ترین اقدامات شاخص بانک مسکن در راستای اقتصاد مقاومتی است که خلجی از آن‌ها نام برد.

    وی ادامه داد: بانک مسکن در حوزه ابزارسازی برای تحریک بخش مسکن و پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی اقداماتی از جمله انتشار اوراق رهنی، صکوک مرابحه برای فولاد مبارکه، حساب امانی ویژه پیش‌فروش ساختمان، طرح تضمین معاملات فروش اقساطی مسکن، نوآوری و طراحی انواع محصولات بانکی به منظور ارتقای قدرت خرید مسکن خانوارها به ویژه صندوق پس‌انداز مسکن یکم و تک‌رقمی کردن نرخ سود تسهیلات مسکن را نیز انجام داده است.

    دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر بانک از تشکیل و راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه به عنوان یکی از بخش‌های سبد معنوی این شورا در بانک مسکن نام برد و افزود: صندوق ذخیره کارکنان، صندوق المهدی انجمن اسلامی، صندوق شهدای بسیج و برخی از صندوق‌ها در تعدادی از ادارات با هدف رفع مشکلات کارکنان، تسهیلات قرض‌الحسنه به آن‌ها اعطا می‌کنند.

    صندوق خیریه کوثر، صندوق خیریه شهدای بسیج و صندوق خیریه اداره کل امور کارکنان از دیگر مواردی بود که خلجی آن را در بخش سبد معنوی شورای امر به معروف و نهی از منکر بانک مسکن معرفی کرد.

    خلجی در ادامه گزارشی از عملکرد صندوق خیریه کوثر را ارایه کرد و افزود: با انفاق همکاران توانستیم تا پایان دی‌ماه مبلغ 192/720/716/1 ریال را در بخش‌های مختلف از جمله پرداخت کل یا بخشی از اقساط معوق و کمک‌هزینه‌های جهیزیه، درمان، فوت و تحصیلی، ودیعه اجاره مسکن به افراد نیازمند و مستحق پرداخت کنیم.

    وی از اقداماتی نظیر تقدیر از خانواده شهدا در مراسم هفتادوهشتمین سالگرد تأسیس بانک با حضور مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره، طرح اردوی تفریحی خانواده معزز شهدا و عرض تسلیت به خانواده شهدا به علت فوت مادر شهید به عنوان دیگر اقدامات شورای امر به معروف و نهی از منکر بانک
    نام برد.

    خلجی در ادامه تشریح سبد معنوی شورای امر به معروف و نهی از منکر بانک به برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و دو نوبت ختم قرآن کریم در یک سال با قرائت روزانه یک حزب توسط کارکنان داوطلب در سطح کشور نیز
    اشاره کرد.

    وی در پایان سخنان خود گفت: بانک مسکن تاکنون، از محل هزینه امور فرهنگی منابع حساب‌های قرض‌الحسنه، علاوه بر ساخت دو باب مسجد و پنج باب مدرسه در مناطق محروم، تعداد 35 نفر از زندانیان محکوم به جرائم غیر عمدی از جمله محکومین به دیه در تصادفات یا محکومیت‌های مالی غیر کلاهبرداری در 15 استان کشور را نیز آزاد کرده است. همچنین کارکنان مدیریت شعب استان هرمزگان نیز در مدت دو سال با برپایی جشن گلریزان 7 نفر از این قبیل زندانیان را آزاد کردند.

    در پایان این نشست احکام صادر شده از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر دولت به مردم، توسط جعفر آقاملائی عضو هیات مدیره و رییس شورا به محمدحسن مهدوی مشاور مدیرعامل و مدیر امور حراست، مسعود ایزدی مدیر امور ارتباطات و بازاریابی، محمدحسن علمداری رییس اداره کل امور شعب استان‌ها، ناصر رفیعی رییس اداره کل آموزش، حبیب‌اله ابوالفضلی معاون اداره کل حفاظت پرسنلی، علی شاکری مسوول انجمن اسلامی و حجت‌الاسلام مصطفی جوادی امام جماعت به عنوان اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر و معصومه خلجی به عنوان دبیر این شورا اعطا شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی