عصر بازار

تأمین اجتماعی محدودیتی برای بیمه رانندگان ندارد

یک میلیون و ۳۰ هزار راننده بیمه شدند

عصر اعتبار- معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت: یک میلیون و ۳۰ هزار نفر از رانندگان حمل‌نقل عمومی (تاکسی، مینی‌بوس، اتوبوس)‌ بیمه تأمین اجتماعی هستند.

یک میلیون و ۳۰ هزار راننده بیمه شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصراعتبار» ، رانندگان وسایل حمل‌ونقل عمومی از اقشار کم درآمد جامعه محسوب می‌شوند و این شغل جزو مشاغل سخت و زیان‌آور برای رانندگان است.

    با توجه به مشکلاتی که رانندگان وسایل حمل‌ونقل عمومی (تاکسی، مینی‌بوس و اتوبوس)‌ دارند بنابراین پوشش بیمه‌ایی آنها جزو مهم‌ترین ملزومات است ولی علی‌رغم اینکه سالیان گذشته به بیمه رانندگان توجه خاصی شده بود ولی همچنان مشکلات بیمه‌ای این قشر به قوت خود باقی است.

    در همین رابطه با محمدحسن زدا معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی درباره بیمه رانندگان حمل‌ونقل عمومی (تاکسی، مینی‌بوس و اتوبوس) به گفت‌وگو پرداختیم.

    زدا با اشاره به اینکه رانندگان از زحمت‌کش‌ترین اقشار جامعه هستند بنابراین سازمان تأمین اجتماعی به دنبال پوشش مناسب بیمه‌ای برای این افراد است.

    وی افزود: بیمه تأمین اجتماعی با توجه به اینکه خدمات یکپارچه به بیمه‌شدگان خود در سراسر کشور ارائه می‌دهد بنابراین در تقسیم‌بندی‌ها شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت و یا بیش از این جمعیت برایش حائز اهمیت نیست بلکه نحوه ارائه خدمات برای بیمه‌شدگان در اولویت این سازمان قرار دارد.

    معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی با تأکید براینکه در حال حاضر یک میلیون و 30 هزار نفر از رانندگان حمل‌نقل عمومی (تاکسی، مینی‌بوس، اتوبوس)‌ بیمه تأمین اجتماعی هستند گفت: با توجه به اینکه اسامی بیمه‌شدگان از سوی سازمان حمل‌ونقل و اتحادیه‌ها به سازمان تأمین اجتماعی اعلام می‌شود ما نیز نسبت به بیمه این افراد براساس همان لیست اقدام می‌کنیم.

    زدا در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه درآمدها در شهرهای کم جمعیت پایین‌تر است ولی حق بیمه یکسان است برای این موضوع چه اقدامی در نظر گرفته‌اید، گفت: معمولاً در شهرهای کم جمعیت هزینه‌های جاری نیز پایین‌تر است. ما براساس قانون عمل می‌کنیم و حق بیمه برای همه بیمه‌شدگان براساس قانون یکسان است.

    وی افزود: بیمه رانندگان (تاکسی، مینی‌بورس، اتوبوس) 13.5 درصد توسط دولت از محل هدفمندی یارانه‌ها و 13.5 درصد دیگر نیز خود راننده به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.

    معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت‌:‌از سال 89 رانندگان می‌توانند نسبت به بیمه شدن و تحت پوشش قرار گرفتن سازمان تأمین اجتماعی اقدام کنند.

    زدا در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه آیا محدودیتی در بیمه رانندگان وجود دارد، گفت: ما هیچ‌گونه محدودیتی برای بیمه رانندگان نداریم اگر دولت منابع لازم را تأمین اعتبار کند ما نیز نسبت به تحت پوشش قرار گرفتن رانندگان به هر میزان بدون محدودیت اقدام خواهیم کرد.

    وی افزود: رانندگان دارای بیمه بیکاری نیستند و به همین دلیل نیز حق بیمه آنها به جای 30 درصد 27 درصد پرداخت می‌شود چرا که کارفرمای مشخصی برای بیمه بیکاری ندارند.

    معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی درباره بازنشستگی رانندگان اظهار داشت: رانندگان تاکسی با 30 سال پرداخت حق بیمه می‌توانند نسبت به بازنشستگی اقدام کند و جزو مشاغل سخت و زیان‌آور برای این قشر باید در کمیته مربوطه تشخیص داده شود. آنهایی که ماشین برای خودشان است و کارفرمایی ندارند سخت و زیان‌آور بودن شغل‌شان محسوب نمی‌شود.

    زدا گفت: در صورتی که رانندگان در مؤسسه و یا شرکتی مشغول به کار باشند و حق بیمه آنها از آن طریق پرداخت شود با توجه به تشخیص کمیته سخت‌ و زیان‌آور می‌توانند بازنشستگی بیش از موعد دریافت کنند.

    وی افزود: سالانه تعداد زیادی که برای سخت و زیان‌آور بودن شغل محسوب می‌شود برای رانندگان است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو