عصر بازار

اعطای ۷ میلیون تومان کمک بلاعوض به روستاییان زلزله‌زده خراسان شمالی

عصر اعتبار- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از اعطای ۷ میلیون تومان کمک بلاعوض به روستاییان مناطق زلزله زده خراسان شمالی خبر داد.

اعطای ۷ میلیون تومان کمک بلاعوض به روستاییان زلزله‌زده خراسان شمالی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، اسماعیل نجار در شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان شمالی در بجنورد اظهار کرد: به منظور ساخت هر واحد مسکونی 20 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 4 درصد و در مناطق شهری 30 میلیون تومان با کارمزد 5 درصد پرداخت می‌شود.

    وی با اشاره به اعطای کمک‌های بلاعوض به زلزله‌زدگان در مناطق شهری و روستایی به صورت بلاعوض یادآور شد: در مناطق روستایی پنج میلیون تومان کمک بلاعوض به میزان خسارت وارده به واحد مسکونی و 2 میلیون تومان نیز به عنوان لوازم خانگی و در مناطق شهری بسته به تناسب میزان خسارت واحد مسکونی کمک‌های بلاعوض تا سقف 6 میلیون تومان و 2 میلیون تومان نیز برای لوازم خانگی اعطا می‌شود.

    رئیس سازمان مدیریت بحران کشور عنوان کرد: با توجه به اینکه همه واحدهای مسکونی روستایی در خراسان شمالی از بیمه برخوردار هستند پس از برآورد خسارت توسط کارشناسان تا سقف 15 میلیون تومان نیز در این حوزه به زلزله‌زدگان خسارت پرداخت می‌شود.

    نجار با اشاره به اینکه سالانه 200 هزار واحد مسکونی توسط دولت و با استفاده از تسهیلات و مشارکت مردم بازسازی و مقاوم‌سازی می‌شود، گفت: طبق توافق اولیه با استاندار و بنیاد مسکن مقرر شد بیشتر خانه‌های روستایی آسیب‌دیده در این حادثه مورد بازسازی و نوسازی قرار گیرد اما باید تعداد واقعی و دقیق آن به دلیل وجود محدودیت‌های مالی مشخص شود.

    وی با بیان اینکه امداد و نجات در مناطق زلزله‌زده در سطح عالی ارائه شده است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون اقدامات امداد و نجات به پایان رسیده و بحث اسکان موقت و ارائه امکانات تغذیه‌ای صورت گرفته است.

    رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه برق، آب و گاز مناطق آسیب‌دیده در حال حاضر برقرار شده است، افزود: برآورد خسارت منازل مسکونی آسیب‌دیده در کوتاه‌ترین زمان ممکن به استانداری ابلاغ خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو