عصر بازار

ارزان‌ترین تسهیلات برای توسعه گلخانه‌ها اختصاص داده می‌شوند

عصر اعتبار- وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه دو پروژه بزرگ بخش کشاورزی استان اصفهان مورد بهره‌برداری قرار گرفت، گفت: در این دو طرح تامین انرژی با استفاده از روش‌های ابداعی و جدید انجام شده و وزارت جهاد کشاورزی از طرح‌هایی حمایت می‌کند که باعث حفظ محیط زیست می‌شود.

ارزان‌ترین تسهیلات برای توسعه گلخانه‌ها اختصاص داده می‌شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار»  به نقل از ایسنا، محمود حجتی در سفر به اصفهان و در حاشیه افتتاح چند طرح بزرگ کشاورزی در سطح استان اصفهان اظهار کرد: باید از تمامی دست اندرکاران بخش کشاورزی استان تشکر کنم، واقعا اتفاقات خوبی در این بخش در حال انجام است و زمینه اشتغال جوانان زیادی را فراهم آورده است.

    وی ادامه داد: روز گذشته دو پروژه بزرگ بخش کشاورزی استان اصفهان مورد بهره‌برداری قرار گرفت، در این دو طرح تامین انرژی با استفاده از روش‌های ابداعی و جدید انجام شده و وزارت جهاد کشاورزی از اجرای طرح‌هایی حمایت می‌کند که باعث حفظ محیط زیست می‌شود و دولت حامی این حرکت است، این فعالیت‌ها کمک می‌کند تا در آینده بتوانیم به این اقدامات تاثیرگذار افتخار کنیم.

    وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: گلخانه مجتمع سبز سایوان انرژی موفق شده با اقدامات خلاقانه از سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی استفاده کند و در راستای حفظ محیط زیست با نصب فیلترهایی به جذب گاز کربنیک می‌پردازد و آن را به عنوان خوراک به گلخانه تزریق می‌کند که علاوه بر ترسیب کربن باعث افزایش تولید و بهره‌وری می‌شود.

    شهرضا و دهاقان مهد گلخانه‌های مدرن در کشور

    حجتی افزود: در گلخانه سبزی و صیفی دانش نهاد آسیا  نیز که 24 هکتار مساحت دارد، تمام تجهیزات بومی و ساخت داخل است و هیچ گونه سم و کود شیمیایی مورد مصرف قرار نمی‌گیرد و در ارتباط با آفات به طور کلی بیولوژیک عمل می‌شود و اشتغال‌زایی خوبی نیز ایجاد شده است.

    وی با بیان اینکه امروز دهاقان و شهرضا مهد گلخانه‌های مدرن هستند و این دو شهرستان از این لحاظ در کشور پیشرو هستند، ادامه داد: طرح توسعه گلخانه‌ها به دلایل مختلف همچون اشتغال زایی بالا، جذب فارغ التحصیلان کشاورزی و بهروری در مصرف آب و تولید محصولات سالم یکی از طرح‌های اصلی اقتصاد مقاومتی است و اغلب بندهای اقتصاد مقاومتی را پوشش می‌دهد، لذا مورد حمایت دولت بوده و هست و به همین خاطر ارزان‌ترین تسهیلاتی را که در ارتباط با بانک‌ها و صندوق توسعه داریم امروز بدون هیچ گونه محدودیتی برای توسعه گلخانه‌ها اختصاص می‌دهیم.

    وزیر کشاورزی در ارتباط با توسعه گلخانه‌ها گفت: در این بخش، سال گذشته سالی یک هزار و 500 هکتار را هدف گذاری کرده بودیم که یک هزار و 200 هکتار عملیاتی شد، برای سال جاری نیز دو هزار و 500 هکتار را در نظر گرفتیم و با توجه به منابع  و ظرفیت‌های خوبی که در کشور وجود دارد امیدواریم این میزان محقق ‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی