عصر بازار

افزایش شمار اعضای بانک زیرساخت آسیا به ۷۷ عضو

عصر اعتبار- بانک سرمایه گذاری زیر ساخت آسیا (AIIB) که جمهوری اسلامی ایران نیز عضو آن می باشد، عضویت هفت کشور دیگر را پذیرفت که بر این اساس تعداد کل کشورها و منطقه های عضو این بانک به ۷۷ عضو افزایش یافته است.

افزایش شمار اعضای بانک زیرساخت آسیا به ۷۷ عضو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از  ایرنا، این بانک که رهبری آن را چین بر عهده دارد در سال 2015 میلادی به طور رسمی کار خود را آغاز کرد و وامی را برای اجرای طرح های زیربنایی در اختیار برخی کشورهای عضو قرار داده است.
    این بانک با یک سرمایه گذاری 100 میلیارد دلاری که 30 درصد آن را چین تامین کرده شروع به کار نمود و در تازه ترین مورد 13 عضو جدید گرفته است.
    انگلیس، بولیوی، شیلی، یونان و رومانی از جمله کشورهایی هستند که هیات مدیره بانک اعلام کرده عضویت آنها را به رسمیت شناخته و تایید کرده است.
    «جین لیچون» رئیس بانک این سخنان را در حاشیه اجلاس بین المللی راه ابریشم در چین عنوان کرد و گفت که مقبولیت بانک سرمایه گذاری زیر ساخت آسیا در جهان در حال افزایش است و از هر قاره ای چند کشور عضو آن شده اند.
    به گفته وی، دستکم 8 کشور دیگر در حال درخواست برای عضویت در این بانک هستند.
    براساس این گزارش، اعضای جدید باید تشریفات عضویت رسمی خود را در کشورهایشان انجام دهند و همزمان در مورد سهمیه و سپرده آنان در بانک تصمیم گیری خواهد شد.
    تارنمایی «یی سی» چین روز دوشنبه در گزارشی آورده است که بانک 2 سال قبل رسما با 57 عضو کار خود را آغاز کرد و عمده برنامه آن تامین مالی برای طرح های زیربنایی در آسیاست.
    این گزارش می افزاید که هر روز بر شمار کشورهایی که خواستار ملحق شدن به این بانک هستند افزوده می شود و به نظر می رسد این باعث تقویت قدرت اقتصادی قاره آسیا خواهد شد.
    جمهوری اسلامی ایران نیز از اعضای هیات موسس این بانک است و هجدهم فروردین ماه سال 94 به عنوان سی و چهارمین عضو آن پذیرفته شد.
    ژاپن و آمریکا تاکنون تمایل خود را برای عضویت در این بانک اعلام نکرده اند و به دلیل تسلط این دو کشور بر بانک توسعه آسیا (ADB) و بانک جهانی به ‌نوعی رقیب بانک AIIB (زیر ساخت آسیا) محسوب می‌شوند.
    یکی از اهداف بانک سرمایه گذاری زیر ساخت آسیا، اجرای طرح‌های زیربنایی مرتبط با جاده ابریشم نوین است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو