عصر بازار

رئیس سازمان تامین اجتماعی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه با صنف نانوایان:

دستمزد و مبنای حق بیمه «نانوایان» افزایش می‌یابد

عصر اعتبار- رئیس سازمان تامین اجتماعی از انعقاد تفاهم‌نامه میان این سازمان و صنف خبازان و نانوایان خبر داد و گفت: به موجب یکی از بندهای این تفاهم‌نامه شاهد افزایش دستمزد و افزایش مبنای حق بیمه نانوایان در سراسر کشور خواهیم بود.

دستمزد و مبنای حق بیمه «نانوایان» افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سیدتقی نوربخش در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه میان این سازمان و صنف خبازان و نانوایان که در محل سازمان تامین اجتماعی برگزار شد گفت: مذاکرات مستمری با صنف نانوایان و اتاق اصناف ایران آغاز شده است که موارد متعددی برای ایفای تعهدات سازمان تامین اجتماعی و سهولت مزایای بیمه‌ای بر اساس قانون کارگاه‌های زیر پنج نفر به صنف نانوایان ارائه خواهد شد.

    وی در ادامه با بیان آنکه صنف نانوایان و خبازان مشمول قانون کارگاه‌های زیر پنج نفر می شوند، گفت: علاوه بر نانوایان 37 صنف دیگر نیز در شرایط فعلی از این مزایا بهره‌مند می‌شوند که به موجب قانون، دو سوم حق بیمه کارفرما را در این اصناف دولت پرداخت می‌کند.

    رئیس سازمان تامین اجتماعی با بیان آنکه تفاهم‌نامه میان سازمان تامین اجتماعی و صنف نانوایان و خبازان امروز امضاء شد افزود: در نظر داریم تا در صنوف مختلف تمرکز بیمه‌ای داشته باشیم تا اقدامات سازمان تامین اجتماعی تخصصی‌تر شود. همانطور که هفته قبل نیز با هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه تفاهم نامه‌ای را به امضاء رساندیم.

    نوربخش به تفاهم‌نامه با صنف نانوایان و خبازان اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه در شرق، غرب، شمال و جنوب تهران چهار شعبه تخصصی راه اندازی خواهد شد به طوریکه با راه اندازی این شعب ویژه بتوانیم به صورت تخصصی به امور نانوایان بپردازیم.

    وی در ادامه با بیان آنکه نانوایان از جمله اقشاری هستند که به علت تعدد فعالیت بخش بزرگی از بیمه شدگان تامین اجتماعی را تشکیل می‌دهند و این سازمان همواره نسبت به استمرار ارائه خدمت به این قشر تلاش کرده است گفت:‌ بر اساس این تفاهم‌نامه اتحادیه‌ای مشخص به صورت مستمر میان سازمان تامین اجتماعی و صنف نانوایان ایجاد و اطلاعات را به طور متمرکز ارائه می‌کند تا بتوانیم به صورت تخصصی به مشکلات این صنف رسیدگی کنیم.

    نوربخش همچنین خاطرنشان کرد: ماده 92 قانون نظام صنفی در خصوص بازرسی‌هاست که این بازرسی‌ها نیز با تعامل خود اصناف صورت خواهد گرفت و بر اساس این تفاهم‌نامه بازرسی‌ها را به طور مشترک با همکاری اتحادیه صنف نانوایان در قالب قانون ماده 92 نظام صنفی انجام خواهیم داد تا حقی از کسی تضییع نشود و حتی حقوق و سوابق کارگران مقطعی نیز تضعیف نشود.

    رئیس سازمان تامین اجتماعی همچنین گفت: از این پس بازرسی از سوی خود صنف نانوایان به صورت به خط انجام خواهد شد.

    نوربخش همچنین به اصلاح دستمزدها اشاره کرد و گفت: اصلاح دستمزد مقطوع برای صنوف مختلف از جمله نانوایان انجام خواهد شد که امیدواریم در جریان این اصلاحات دستمزد این قشر ارتقاء پیدا کند تا از این پس شاهد افزایش دستمزد و مبنای حق بیمه نانوایان و خبازان باشیم.

    وی همچنین گفت: تا یک ماه آینده رقم نهایی دستمزد مقطوع این قشر اعلام خواهد شد.

    به گزارش ایسنا، زدا معاون فنی سازمان تامین اجتماعی نیز در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: نانوایان و خبازان یکی از مهمترین صنوفی هستند که با سازمان تامین اجتماعی در ارتباط بوده و درجه اهمیت بسیار بالایی دارند.

    وی ادامه داد: در نظر داریم تا یک خط اعتباری به خط داشته باشیم تا ارائه و تبادل اطلاعات به این قشر از طریق آن صورت گیرد.

    معاون فنی سازمان تامین اجتماعی همچنین متذکر شد نیاز است تغییراتی در خصوص دستمزد مقطوع‌ها نیز انجام شود که نیاز به بررسی دارد و به همین دلیل کارگروه مشخصی با دستور رئیس سازمان تامین ایجاد شده است تا بر روی این موضوعات تمرکز کند.

    وی در خصوص این کمیته تخصصی تاکید کرد: در این کمیته تخصصی، دستمزد مقطوع تبادل مکانیزه اطلاعات، نحوه ارائه لیست (متمرکز یا موردی) و همچنین ایجاد شعب اختصاصی و نحوه بازرسی‌ها برای صنف نانوایان بررسی خواهد شد.

    به گفته زدا، این فرآیندها برای سایر گروه‌های تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی که دارای تیراژ بالایی هستند اجرا خواهد شد و تمامی این اقدامات در راستای تحولات اداری و به روز کردن سیستم‌های سازمان تامین اجتماعی است.

    به گزارش ایسنا، میرخانی، نماینده اتاق اصناف ایران نیز در مراسم امضای این تفاهم‌نامه به مسئله عدم افزایش قیمت نان اشاره کرد و گفت: سیاست‌های دولت یازدهم عدم افزایش قیمت نان است. به طوریکه سه سال است که هیچ افزایش قیمت نانی نداشتیم.

    وی ادامه داد: این در حالیست که نانوایان نیز هر ساله به طور طبیعی و منطقی افزایش هزینه‌هایی مانند افزایش دستمزد، افزایش هزینه آب و برق و ... را تجربه می‌کنند.

    میرخانی افزود: صنف نانوایان صنفی تک محصولی هستند در حالیکه سایر مشاغل در صورت عدم تامین هزینه‌ها می‌توانند محصولات دیگری را نیز ارائه دهند.

    وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم کیفیت نان را حفظ کنیم باید همه هزینه‌ها را ببینیم و در خصوص دستمزد مقطوع صنف نانوایان بررسی‌هایی صورت گیرد وگرنه خسارت مالی به آنها وارد خواهد شد.

    نماینده اتاق اصناف ایران در پایان تاکید کرد: اتحادیه نهایت همکاری را برای تدوین تفاهم‌نامه و اجرایی شدن آن خواهد داشت.

     مدیرعامل تعاونی نانوایان نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: در حال حاضر 82 هزار واحد نانوایی در کل کشور فعال هستند به طوریکه تا سال گذشته تعداد این واحدها 72 هزار واحد بوده است اما از ششم مهرماه سال 95 حدود 10 هزار واحد رسمی نیز به صنف نانوایان افزوده شده و در حال حاضر نیز این 82 هزار واحد نانوایی تامین کننده 95 درصد نان کشور هستند و تصمیمات این تفاهم‌نامه برای نانوایی‌های کل کشور اجرا خواهد شد.

    رئیس سازمان تامین اجتماعی همچنین در این مراسم یادآور شد که هفته آینده تفاهم‌نامه‌ای میان این سازمان و اتاق اصناف ایران نیز منعقد خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو