عصر بازار

تعرفه‌های جدید صدور و تمدید پروانه کار اتباع خارجی تعیین شد

عصر اعتبار- مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اعلام تعرفه جدید صدور تمدید پروانه کار اتباع خارجی گفت:در قانون بودجه سال جدید تعرفه صدور پروانه کار اتباع خارجی سه میلیون و ۶۰۰ هزار ریال و تعرفه تمدید پروانه ۲میلیون و ۵۸۷هزار ریال در سراسر کشور تعیین شد.

تعرفه‌های جدید صدور و تمدید پروانه کار اتباع خارجی تعیین شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از روابط عمومی اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی،'علی اقبالی' افزود : اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول به کار شوند مگر آنکه دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و همچنین مطابق قوانین و آئین نامه های مربوطه، پروانه کار دریافت دارند.
    مدیرکل اشتغال اتباع خارجی این وزارتخانه اظهار داشت: اتباع خارجی باید دارای اطلاعات و تخصص کافی برای اشتغال به کار مورد نظر باشند و از تخصص اتباع خارجی برای آموزش و جایگزینی بعدی افراد ایرانی استفاده شود.
    اقبالی گفت: پروانه کار با رعایت مواد این قانون حداکثر برای مدت یکسال صادر یا تمدید می شود. کارفرمایان باید از اشتغال اتباع بیگانه که بدون پروانه کارند و یا مدت اعتبار پروانه کار ‌آنها منقضی شده است، خودداری کنند.
    وی تصریح کرد: کارفرمایان اگر اتباع بیگانه را در کاری غیر از آنچه در پروانه کار آنها قید شده است، بپذیرند و یا در مواردی که رابطه استخدامی تبعه بیگانه با کارفرما قطع می شود، باید مراتب را در اسرع وقت به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام کنند.‌ در صورت اعلام نکردن با توجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جرم و روزانه مبلغ یک میلیون و 549هزار و 885ریال جریمه و به استنادماده 181قانون کارمجازات حبس از 91 تا 180روز محکوم خواهند شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی