عصر بازار

تسهیل روابط بانکی ایران و چین

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون نظارت بر مقررات بانک‌های چین روز دوشنبه در دیدار با وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان قول مساعد داد که موانع بانکی موجود میان دو کشور مرتفع شود.

تسهیل روابط بانکی ایران و چین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا، «گیو شو جینگ» (Guo Shuqing) در جریان دیدار «علی طیب‌نیا» اعلام کرد که تلاش‌هایی در راستای حل و فصل موانع بانکی دو کشور صورت گرفته و این تلاش‌ها همچنان ادامه دارد.مقام چینی در این رابطه افزود: وزارت امور خارجه، وزارت اقتصاد و نهادهای ذی‌ربط دولتی چین جلساتی را با بانک‌های کشور برگزار کرده‌اند تا در راستای نزدیک‌تر شدن به مقررات اجرایی بانک‌های دو کشور حرکت کرده و همکاری‌های دوجانبه بیشتر و گسترده‌تر شود. رئیس کمیسیون نظارت بر مقررات بانک‌های چین همچنین با اشاره به دور بودن بانک‌های ایرانی از صحنه بین‌المللی به‌دلیل شرایط تحریم‌ها، قول مساعد داد که همه گونه همکاری در راستای نزدیک‌تر شدن به مقررات بین دو بانکی صورت پذیرد.

    علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی کشورمان نیز در این دیدار به برخی مشکلات که بعضا بین سیستم بانکی دو کشور که ناشی از عدم آگاهی طرفین نسبت به مقررات داخلی کشورها است را مطرح کرد و مقرر شد ضوابط بانکی موجود میان دو کشور تسریع شود. طرفین در عین حال علاوه‌بر بررسی سطح روابط بانکی و تاکید بر حل موانع پیش روی بانکی؛ گسترش همکاری‌ها در این حوزه را خواستار شدند. وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان همچنین عصر دیروز (به وقت محلی) و در پایان سفر خود به پکن با «جین لی چون» رئیس بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا (AIIB) دیدار و گفت‌وگو کرد. طیب‌نیا در این ملاقات ضمن تاکید بر اهمیت نقش این بانک به‌عنوان یک موسسه مالی بزرگ بین‌المللی به‌منظور تامین منابع مالی برای اجرای پروژه‌های زیرساختی در منطقه آسیا، بر اهمیت نقش آن در همکاری‌های بین‌المللی برای تحقق ایده طرح «یک کمربند - یک جاده» تاکید کرد.

    وی همچنین با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از اعضای هیات موسس بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا است، از آمادگی کشورمان در زمینه ارائه کمک‌های فنی و همچنین اجرای پروژه‌های منطقه به‌ویژه در کشورهای همسایه اعلام کرد. طیب‌نیا در این ملاقات با تشکر از همکاری‌های مثبت صورت گرفته بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا با جمهوری اسلامی ایران در جهت بررسی و مطالعه مدیریت منابع آب در سه استان کشور از نتایج مثبت حاصله اظهار خرسندی و ابراز امیدواری کرد که در اولین قدم، سطح این همکاری‌ها بتواند کمک موثری در اجرای طرح‌های زیر‌بنایی در کشور کند. چند پروژه در چند استان کشورمان از جمله گیلان، کرمانشاه و خراسان شمالی تاکنون مورد مطالعه و تایید این بانک برای تامین منابع مالی قرار گرفته است.

    «جین لی چون» رئیس بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا (AIIB) نیز در این دیدار با تشکر از حضور موثر جمهوری اسلامی ایران در پروسه تاسیس این بانک به نقش موثر کشورمان در همکاری با آن اشاره و بر گسترش همکاری‌ها تاکید کرد. وی همچنین از نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در طرح پیشنهادی رئیس‌جمهوری چین در احیای راه ابریشم نوین با عنوان «یک کمربند - یک جاده» استقبال کرد و خواستار گسترش این همکاری‌ها ازسوی کشورمان با توجه به نقش تاریخی‌اش در این جاده شد. وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان به منظور شرکت در اجلاس دو روزه جاده ابریشم به چین سفر کرده بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو