عصر بازار

قیمت طلا به ۱۲۵۶ دلار رسید

عصر اعتبار- قیمت طلا در معاملات هفته گذشته ۲ درصد افزایش یافت و در پایان معاملات روز جمعه به ۱۲۵۶ دلار در هر اونس رسید.

قیمت طلا به ۱۲۵۶ دلار رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، در حالی که به دلیل آشفتگی سیاسی موجود در آمریکا، ارزش دلار کاهش یافته و شاخص های سهام در بازارهای آسیایی تضعیف شده است، قیمت طلا در معاملات دیروز افزایش یافت و بزرگترین افزایش هفتگی از اواسط ماه آوریل را تجربه کرد.

    قیمت فلز زرد روز پنجشنبه به دلیل برداشت سودهای انجام شده 1.1 درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش یک روزه از 3 می تاکنون بود و نوار 5 روز افزایش قیمت متوالی را پاره کرد.

    برایان لن، مدیر موسسه گلد سیلور سنترال در سنگاپور گفت: «رشد قیمت طلا بیش از حد بود و ما در روز پنجشنبه شاهد اصلاح قیمت ها بودیم...با این حال مردم همچنان نگران ریسک های ژئوپلتیک هستند و هنوز دارایی های سرمایه گذاری شده در بازارهای امن را نفروخته اند.»

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در معاملات جمعه با افزایش 8.8 دلاری به 1256 دلار رسید. قیمت فلز زرد در هفته ای که گذشت حدود 2 درصد افزایش داشت که بالاترین رشد هفتگی در طی 5 هفته گذشته بوده است.

    درخواست های جدید برای دریافت حقوق بیکاری در آمریکا هفته گذشته به شکل غیرمنتظره ای کاهش داشت و تعداد شهروندان آمریکایی که متقاضی دریافت حقوق بیکاری هستند به پایین ترین رقم در 28 سال و نیم گذشته رسید.

    بانک ای ان زد در یادداشتی نوشت: «خرید های با هدف سرمایه گذاری امن موجب تقویت قیمت طلا در طی 6 ماه گذشته شده است... اما به رغم احتمال افزایش نرخ بهره در ماه آینده میلادی در آمریکا، افزایش ریسک های ژئوپلتیک در آمریکا و سایر نقاط جهان به رشد بیشتر قیمت ها کمک کرده است.»

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی