عصر بازار

قیمت هفتگی طلا در بازار لندن ۲ درصد بالا رفت

عصر اعتبار- انگلیس از افزایش چشمگیر ۲ درصدی بهای طلا در هفته گذشته خبر داد و افزود: چنین افزایشی در پنج هفته گذشته یا از اواسط آوریل (اواخر فروردین) بی سابقه بوده است.

قیمت هفتگی طلا در بازار لندن ۲ درصد بالا رفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا، رویترز این افزایش قیمت را به کاهش نرخ برابری دلار در برابر سایر ارزها نسبت داد.
    پنج شنبه گذشته، قیمت فلز زرد پس از پنج روز افزایش، به یکباره 1.1 درصد کاهش یافت و بیشترین کاهش قیمت یک روزه خود را از سوم ماه مه (10 اردیبهشت) تجربه کرد، زیرا سرمایه گذاران به دلیل گرانتر شدن طلا اقدام به فروش اوراق بهادار طلای خود کردند تا از این افزایش قیمت سود ببرند.
    «برایان لان» مدیرعامل کارگزاری مرکزی گلدسیلور سنگاپور به رویترز گفت: قیمت طلا در سه روز نخست هفته میلادی گذشته خیلی خوب بالا رفته بود و احتمال افزایش بیشتر سطح قیمت کم بود، بنابراین سرمایه گذاران روز پنج شنبه با فروش سهام طلای خود، سطح قیمت را کاهش دادند.
    وی ادامه داد: اما شاید این کاهش خیلی زیاد بوده که دیروز بار دیگر سرمایه گذاران به خرید اوراق طلا تشویق شده و سطح قیمت ها دوباره بالا رفته است.
    وی افزود: مردم هنوز نگران تهدیدهای ژئوپلیتیکی هستند و هنوز سهام طلای خود را نفروخته اند.
    قیمت تحویل فوری یا نقدی طلا در پایان معاملات بازار لندن به یک هزار و 253 دلار و 60 سنت افزایش یافت و یک افزایش هفتگی تقریبا 2 درصدی را برای خود ثبت کرد که در پنج هفته گذشته بی سابقه بود.
    در پایان معاملات آتی بازار نایمکس آمریکا نیز هر اونس طلا به قیمت یک هزار و 252 دلار معامله شد. شاخص دلار که درصد تغییرات دلار در مقابل 6 ارز اصلی (شامل یورو، ین، کرون نروژ، فرانک سوییس و دلار کانادا) را اندازه می گیرد، دیروز 0.3 درصد کاهش یافت و به 97.12 رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی