عصر بازار

رییس کمیسیون پول و سرمایه اتاق ایران:

تاسیس شعب بانک‌های ایرانی در خارج از کشور

عصر اعتبار- رییس کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران گفت: روسیه، آلمان، آسیای جنوب شرقی، کره، چین، هند و ترکیه مقاصد ابتدایی هستند که بانک‌های خصوصی در آنها فعالیت می‌کنند.

تاسیس شعب بانک‌های ایرانی در خارج از کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از گسترش، کوروش پرویزیان، با اعلام این خبر افزود:این بانک‌ها به دنبال توسعه کسب و کار خود هستند و این فعالیت‌ها از منظر مناسبات کارگزاری، تاسیس دفتر نمایندگی و ایجاد شعبه انجام می‌شوند. همچنین برخی از بانک‌ها نیز به دنبال بانک‌های مشترک هستند که البته بررسی آن زمان بر است.

    وی درباره تاسیس شعب بانک‌های ایرانی در کشورهای خارجی اظهار کرد: چند بانک در مرحله جدید قراردادهای خودشان را با موسسات مشاوره‌ای برای بعضی از کشورهای اروپایی منعقد کرده‌اند. براساس آخرین اطلاعات، 4، 5 بانک قرارداد بسته‌اند که خصوصی هستند. این بانک‌ها در حال تاسیس شعبه هایشان هستند.
    رییس کمیسیون پول و سرمایه اتاق ایران در خصوص تاثیر تاسیس شعبه بانک‌های ایرانی در خارج از کشور بیان کرد: بانک‌ها به عنوان نهادهای مالی به تعامل و ارتباطات خارجی نیاز دارند. به ویژه بانک هایی که در خدمات ارزی و بین‌المللی فعالیت می‌کنند. بانک‌های خصوصی ایران نوعا این موضوع برایشان اهمیت دارد و جز فعالیت‌های تاسیسی آنهاست. چرا که به این وسیله می‌توانند اندازه و قد و قواره شان را بزرگتر کنند تا درآمدهای جدیدی برایشان ایجاد شود.
    پرویزیان ادامه داد: این مسیر، مسیری است که آغاز کرده‌اند و با توجه به مدت زمانی که از توافق هسته‌ای می‌گذرد، شرایط متعادل تر از گذشته شده و این امکان فراهم شده که بانک‌ها بتوانند مستقیما به دنبال توسعه شعب خارجی خودشان حرکت کنند.
    رییس کمیسیون پول و سرمایه اتاق ایران با اشاره به چشم‌انداز این نوع فعالیت‌ها بیان کرد: تجارت خارجی ایران رو به افزایش و گسترش است و با تجاربی که بانک‌های ایرانی با شرایط سخت تحریم به‌دست آورده اند، امروز این ظرفیت را دارند که بتوانند در فضاهای خارج از ایران هم کسب و کار خودشان را توسعه و به مشتریان خودشان در بازارهای هدف خدمات ارائه دهند.
    بر اساس این گزارش، بعد از برجام موضوع تاسیس شعب بانک‌های ایرانی در کشورهای خارجی بیشتر مطرح شد. چند روز گذشته که سومین هیات تجاری باواریا به ایران سفر کرده بود، خبر از تاسیس دو بانک خصوصی ایران در آلمان هم به میان آمد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو