عصر بازار

کندی آهنگ رشد صادرات در صنعت طلا و جواهر

عصر اعتبار- نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی گفت: آهنگ رشد صادرات در این حوزه به دلیل بروکراسی‌های اداری و ... بسیار کند است.

کندی آهنگ رشد صادرات در صنعت طلا و جواهر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از صدا و سیما,منصور نامداری زندی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: این اتحادیه امروز در بخش تولیدات صادرات محور گام بر داشته و با بهره گیری از توان بالای جوانان با هوش و دانشگاهی این مرز و بوم و همچنین تکنولوژی‌های نوین به سمت جلو در حال حرکت است.
    وی با بیان اینکه صنعت طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی شغلی پردرآمد و هنرمندانه است، اظهار داشت: این صنعت از ظرفیت کار آفرینی، ارزش افزوده، قدرت ارزآوری و اشتغال افزایی بسیار بالایی برخوردار است.
    نائب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی گفت: این صنعت به عنوان یکی از صنایع بسیار مهم می‌تواند در صورت حمایت دولت نقش بسزایی در زمینه اشتغال، تولید و حفظ سرمایه در کشور ایفا کند.
    وی با بیان اینکه صنعت طلا و جواهر می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب به جای صادرات نفت باشد، افزود: صنعت مزبور با توجه به پتانسیل‌های بالامی تواند فرصت‌های شغلی فراوانی برای جوانان جویای کار مملکت فراهم کند.
    زندی با بیان اینکه طلا و جواهر می‌تواند به عنوان جایگزین خوبی برای نفت و فرآورده‌های طلای سیاه باشد، اظهار داشت: ایران از نظر فناوری و شیوه‌های جدید صنعت با مشکلی روبرو نبوده و تن‌ها چالشی که در حال حاضر در مقابل این صنعت وجود دارد واردات بی حد و اندازه مصنوعات طلا و جواهر قاچاق به کشور است.
    وی در ادامه یادآورشد: برندسازی، رقابت در تولید، بازاریابی و فروش، پایداری در صادرات محصولات و مشتری مداری از جمله مزیت‌های نوینی است که دست اندرکاران صنعت مدنظر از کارگاه‌های کوچک تا کارخانه‌های بزرگ به این مهم اهتمام دارند.
    «مجید تهرانیان» مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران نیز در برنامه ساعت صنعت رادیو اقتصاد گفت: اهمیت این صنعت در اقتصاد کشور برکسی پوشیده نیست.
    وی با بیان اینکه صنعت جواهرسازی ظرفیتی برای اشتغال پایدار و تولید در کشور است، افزود: رونق این صنعت نقش اثرگذاری در تولید و صادرات ایران خواهد داشت.
    مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با تاکید بر اینکه افزایش توان رقابتی و رشد صادرات کالا در حوزه صنعت طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی مستلزم آموزش و مهارت آموزی است، اظهارداشت: ارائه آموزش‌های مهارتی در ایجاد اشتغال گسترده صنعت طلا و جواهرسازی نقش مهمی ایفا می‌کند.
    وی در ادامه این مصاحبه با رادیو اقتصاد یادآورشد: سازمان فنی و حرفه‌ای با ارائه آموزش‌های لازم در توانمندسازی این صنعت بسیار تاثیرگذار است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو