عصر بازار

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی:

صندوق‌های بازنشستگی نیازمند اصلاحات پارامتریک هستند

عصر اعتبار- معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت: برای پیشگیری از بحران در صندوق‌های بازنشستگی باید اصلاحات پارامتریک انجام شود.

صندوق‌های بازنشستگی نیازمند اصلاحات پارامتریک هستند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمد حسن زدا با بیان اینکه در مقابل افزایش ١۰ درصدی بازنشستگان شاهد رشد ٣ درصدی بیمه شدگان هستیم، افزود: تداوم این وضعیت می تواند منجر به بحران شود.

    زدا با بیان اینکه در برخی بازنشستگی های پیش از موعد نیازمند بازنگری هستیم، گفت: از سال ٨۰ که قانون مشاغل سخت وزیان آور به اجرا درآمده است، به تکالیف کارفرمایان برای رفع مشکلات کارگاهها و رفع زیان آوری محیط کار توجه کافی نشده است.

    وی گفت: حدود ٣ میلیون نفر بازنشسته و مستمری بگیر در کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند که با احتساب خانواده هایشان به ٥ میلیون نفر می رسند.

    زدا با اشاره به افزایش ١٤,٥ درصدی مستمری بازنشستگان حداقل بگیر و ١٢.٥ درصدی سایر بازنشستگان در سال ٩٦ اظهار داشت: با این افزایش یک میلیون و ٢۰۰ هزار نفر مستمری بگیر حداقل بگیر، رقم مستمری آنها از ٨١٢ هزار تومان به یک میلیون و ١۰۰ هزار تومان رسید.

    معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: به فکر بازنشستگان هستیم و برای ارتقای خدمات به آنها تلاش می کنیم.

    زدا با بیان اینکه صندوق های بازنشستگی فقط محل پرداخت مستمری نیستند، گفت: بلکه خدمات درمانی و فرهنگی نیز به این افراد ارائه می کنیم.

    وی با اشاره به بدهی ١٢۰ هزار میلیارد تومانی دولتها به سازمان تامین اجتماعی افزود: این میزان از بدهی ها در طول سالها انباشته شده است.

    زدا ادامه داد: در سال گذشته دولت یازدهم ٩٢۰۰ میلیارد تومان از بدهی های دولت را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرد .

    معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: برای اولین بار در تاریخ سازمان تامین اجتماعی، یک ردیف در بودجه کشور برای پرداخت ٣ درصد سهم دولت ایجاد شده است که آینده خوبی را برای این سازمان نوید می دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی