عصر بازار

محدودیت‎های سرمایه‌گذاری خارجی در چین لغو شد

عصر اعتبار- حزب حاکم کمونیست چین روز چهارشنبه به طور رسمی، تمامی محدودیت های موجود بر روی سرمایه گذاری خارجی در این کشور را لغو کرد.

محدودیت‎های سرمایه‌گذاری خارجی در چین لغو شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا، این تصمیم در نشست کمیته مرکزی حزب حاکم کمونیست چین که با حضور رهبران این کشور برگزار شد، اتخاذ گردیده است.
    بر اساس دستور و مقررات جدید حزب حاکم از این پس خارجیان می توانند آزادانه در بسیاری از بخش هایی که پیشتر در آن ممنوعیت وجود داشت، سرمایه گذاری کنند.
    «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین سال 2013 وقتی قدرت را در این کشور در اختیار گرفت قول داد که اصلاحات اقتصادی بیشتری در نظر گیرد.
    چین در چهار سال گذشته تلاش زیادی کرده است تا با دادن امتیازات اقتصادی بیشتر سرمایه های خارجی را به سمت خود جذب کند.
    با این وصف بررسی ها نشان می دهد که بسیاری از خارجیان هنوز مقررات چین را پیچیده و سخت توصیف می کنند و بر این باورند که هزینه کار و سرمایه گذاری و تولید در این کشور بسیار بالاتراز کشورهای همسایه در آسیای جنوب شرقی است.
    در همین حال حزب حاکم در بیانیه ای که خبرگزاری شین هوا امروز منتشر کرده آورده است که خارجیان از این پس مجاز به سرمایه گذاری در سه بخش تولید، معادن و همچنین خدمات هستند.
    این در شرایطی است که تا پیش از این همه این قلمروها به روی سرمایه گذاری خارجی بسته بود و آنها حق چنین کاری نداشتند.
    چین امیدوار است با اتکا بر رشد بخش خدمات و جذب سرمایه به این بخش رشد اقتصادی خود را با اتکای کمتر به صادرات به پیش ببرد.
    وزارت بازرگانی چین آماری را منتشر کرده است که نشان می دهد در چهار ماه اول سال جاری میلادی میزان سرمایه گذاری خارجی واقعی مورد استفاده در چین با یک دهم درصد کاهش در مقایسه با دوره مشابه به 41 میلیارد و 600 میلیون دلار رسیده است.
    بااین وصف در این مدت بیش از 9 هزار و 700 موسسه با سرمایه خارجی در چین ثبت شده است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 17 درصد افزایش داشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی