عصر بازار

سود و جریمه تسهیلات بانکی ۱۰ هزار کشاورز در کرمان بخشیده شد

عصر اعتبار- مدیر شعب بانک کشاورزی شمال استان کرمان گفت: سود و جریمه دیرکرد تسهیلات ۱۰ هزار کشاورز این استان با صرف اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان بخشیده شد.

سود و جریمه تسهیلات بانکی ۱۰ هزار کشاورز در کرمان بخشیده شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا, مهدی جهان نجاتی با اشاره به دستورالعمل اجرایی تبصره 35 اصلاحی قانون بودجه افزود: سود تسهیلات معوق کشاورزان از محل یارانه و جریمه دیرکرد این تسهیلات نیز توسط بانک کشاورزی پرداخت شده است.
    وی با اشاره به فوق العاده بودن بخشودگی سود و جرائم دیرکرد تسهیلات کشاورزی در این دوره اظهار کرد: در فاز نخست این طرح، سود و جریمه تسهیلات افرادی که بدهی تا سقف 25 میلیون تومان داشتند بخشیده شد.
    وی اضافه کرد: استان کرمان در بین بانک های کشور از نظر بخشودگی سود و جریمه اینگونه تسهیلات رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.
    وی با بیان اینکه در این طرح افراد خوش حساب متضرر شده اند ادامه داد: باید با اتخاذ تدابیری برای افراد خوش حسابی که تسهیلاتشان معوق نشده امتیازاتی در نظر بگیریم.
    وی خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی استان کرمان در طرح های صندوق توسعه ملی بیش از 159 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده و رتبه یک کشوری را به خود اختصاص داده است.
    وی گفت: طی 2 ماه گذشته 14 میلیارد تومان تسهیلات به یکهزار و 400 متقاضی وام ازدواج در کرمان پرداخت شده است که یک دستاورد برای بانک کشاورزی به شمار می رود.
    جهان نجاتی ضمن تقدیر از کارکنان و پرسنل بانک کشاورزی استان کرمان اظهار کرد: این دستاوردها حاصل تلاش تمام همکاران ما در این مجموعه است.
    وی با اشاره به توسعه آبیاری تحت فشار در استان کرمان خاطرنشان کرد: طی سه ماه اخیر 90 میلیارد تومان تسهیلات به یکهزار کشاورز کرمانی برای اجرای آبیاری تحت فشار پرداخت شده است.
    وی با اشاره به پرداخت 200 میلیارد تومان تسهیلات برای تقویت صادرات پسته اظهار کرد: حدود 86 میلیارد تومان وام بلاعوض هم به منظور خسارت های وارده به باغ های پسته استان کرمان پرداخت شده و در واقع می توان گفت، امروز بیش از 97 درصد نیاز مالی بخش کشاورزی را بانک کشاورزی پرداخت می کند.
    مدیر شعب بانک کشاورزی شمال استان کرمان گفت: 12 هزار و 500 زوج و زوجه در کرمان در سال 95 نیز 10 میلیون تومان تسهیلات بدون سود دریافت کرده اند.
    45 شعبه از 80 شعبه بانک کشاورزی استان کرمان در روستاها قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی