عصر بازار

نوسانات نرخ طلا در دومین ماه سال

عصر اعتبار- بازار طلا در دومین ماه سال با نوسانات و تحولاتی همراه بود به طوری که هر گرم طلای ۱۸ عیار ۵۰۰۰ تومان،‌ مثقال طلا ۲۰ هزار تومان و اونس طلا در بازار جهانی ۶۸ دلار نوسان قیمت پیدا کردند.

نوسانات نرخ طلا در دومین ماه سال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، انواع طلا در بازار داخلی در دومین ماه سال جاری با نوسانات نسبی همراه بود. طلای 18 عیار و مثقال طلا در ابتدای اردیبهشت ماه در شیب افزایشی  گرفت، پس از آن در میانه‌های ماه نرخ طلا در جهت نزولی حرکت کرد و سپس در اواخر ماه بار دیگر سمت و سوی افزایشی به خود گرفت. همین وضعیت به طور نسبی برای اونس طلا در بازار جهانی نیز حاکم بود.

    در میان انواع طلا هر گرم طلای 18 عیار در اردیبهشت ماه، بین 113 هزار تومان تا 118 هزار تومان در نوسان بود تا در مجموع در این ماه 5000 تومان نوسان داشته باشد.

    هر گرم طلای 18 عیار در بازار داخلی در اولین روزهای اردیبهشت ماه با نرخ 118 هزار تومان روند خود را آغاز کرد. سپس در روزهای بعد و تا دهمین روز ماه نرخ طلا به حدود 117 هزار تومان رسید.

    در ادامه ماه روند نزولی طلای 18 عیار ادامه داشت و ابتدا به 114 هزار تومان و سپس در دهه پایانی ماه به حدود 113 هزار تومان کاهش یافت. اما در آخرین روزهای ماه با شیبی ملایم نرخ این نوع طلا مجددا افزایشی شد و در آخرین روز ماه به 115 هزار تومان رسید.

    همین وضعیت تا حدودی زیادی برای مثقال طلا در اردیبهشت ماه وجود داشت. این نوع طلا در این ماه بین 490 هزار تومان تا 511 هزار تومان در نوسان بود. مثقال طلا در ابتدای ماه روند خود را با نرخ 511 هزار تومان آغاز کرد. سپس در روزهای بعد قیمت طلا به 507 هزار تومان رسید و در ادامه و در نیمه ماه به 503 هزار تومان کاهش یافت.

    سپس در 16 اردیبهشت نرخ مثقال طلا به 490 هزار تومان رسید که پایین‌ترین نرخ برای این طلا در اردیبهشت ماه بود. در اواخر ماه بار دیگر نرخ مثقال طلا سمت و سوی افزایشی پیدا کرد و به 498 هزار تومان رسید تا در مجموع  این نوع طلا حدود 20 هزار تومان در دومین ماه سال نوسان قیمت داشته باشد.

    اونس جهانی طلا برای معاملات در بازارهای جهانی در ابتدای اردیبهشت حدود 1285 دلار عرضه ‌شد. سپس در روزهای بعد با روند کاهشی به 1258 دلار و 1246 دلار رسید. در میانه‌های ماه این شیب کاهشی تندتر شد و به 1228 دلار و بعد هم 1217 دلار که پایین‌ترین قیمت اونس در اردیبهشت بود داد و ستد شد.

    در 10 روز پایانی ماه بار دیگر شیب قیمت اونس طلا افزایشی شد و ابتدا به 1238 تومان و در آخرین روز ماه به 1256 تومان رسید و در مجموع اونس جهانی در این بازه زمانی حدود 68 دلار نوسان قیمت پیدا کرد.    

    اما قیمت‌ها در هفته‌های اخیر در بازار جهانی نشان می‌دهد که در دو هفته قبل قیمت جهانی طلا روند کاهشی پیدا کرده بود اما در هفته‌ای که گذشت برخی تحولات سیاسی در عرصه بین الملل و همچنین تحول در برخی شاخص‌های اقتصادی باعث شد که مجددا قیمت جهانی طلا به سمت افزایش حرکت کند و در این مدت به طور متوسط طلا 10 دلار افزایش قیمت داشت.

    اما نکته قابل توجه در اینجاست که افزایش قیمت جهانی طلا تاثیر افزایشی بر روی طلا و سکه در بازار داخلی نداشت و بر خلاف جهت صعودی طلا در بازار جهانی، قیمت‌ها در بازار داخلی رو به کاهش رفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو