عصر بازار

مدیر صندوق بیمه روستائیان و عشایر استان خبر داد؛

بازنشستگی پیش از موعد کشاورزان با ۱۰ سال سابقه بیمه

عصر اعتبار- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد از اجرای طرح بازنشستگی پیش از موعد اعضای این صندوق در صورت داشتن ۱۰ سال سابقه بیمه و سن ۷۰ سالگی خبر داد.

بازنشستگی پیش از موعد کشاورزان با ۱۰ سال سابقه بیمه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، «حسن ابراهیمی» امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که جامعه هدف این صندوق قشر زحمتکش و تولید مدار جامعه هستند که گاهاً از ابتدای کودکی تا کهنسالی به امر تولید در بخش کشاورزی مشغول هستند، اظهار کرد: متاسفانه تا قبل از سال 1383 فکری برای بهره‌مندی روستائیان و کشاورزان از خدمات بیمه‌ شغلی نشده بود ولی خوشبختانه با ایجاد این صندوق تا حدودی این کمبود مرتفع شده است.

    وی با بیان این در حال حاضر از مجموع قریب 89 هزار مشمول این صندوق در استان، 20 هزار و 147 نفر در این صندوق عضویت دارند، بیان کرد: هرچند این صندوق برای ایجاد انگیزه و ماندگاری بیشتر روستائیان و جلوگیری از مهاجرت آنها به شهرها راهگشاست ولی حمایت‌های بیشتر و همه جانبه‌تری را برای گسترش فعالیت‌هایش می‌طلبد.

    ابراهمی به تعهدات این صندوق در قبال کشاورزان، روستائیان و عشایر تمامی روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت نیز اشاره کرد و گفت: پرداخت مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و فوتی از تعهدات بلند مدت این صندوق به مخاطبان است.

    وی با بیان این که پرداخت مستمری بازنشستگی منوط به 15 سال سابقه پرداخت بیمه و 65 سال سن بیمه شده است، عنوان کرد: البته در راستای قانون بازنشستگی پیش از موعد و با عنایت به این برخی بیمه‌شدگان این صندوق به علت فعالیت دیرهنگام صندوق به سن بازنشستگی رسیده‌اند، دولت مکلف شده است که روستائیان و عشایر بیمه‌پرداز این صندوق را در صورت داشتن سابقه پرداخت 10 سال حق بیمه و سن 70 سال، بازنشسته تلقی کند و بر طبق سنوات به آنها مستمری بازنشستگی پرداخت کند.

    این مسئول با بیان این که در استان یزد 962 نفر سرپرست خانوار مشمول بازنشستگی پیش از موعد هستند، خاطرنشان کرد: در همین راستا نیز به زودی اولین گروه بازنشستگان این صندوق با ارائه درخواست می‌توانند از خدمات مستمری بازنشستگی بهره‌مند شوند.

    وی خاطرنشان کرد: البته طبق قانون مصوب هر ساله سن بیمه‌شدگان یکسال کاهش و سنوات نیز یک سال افزایش خواهد یافت تا در بازه زمانی پنج ساله به شرایط اولیه یعنی 65 سال سن و سنوات 15 ساله بازگردد.

    به گفته مدیر صندوق بیمه کشاورزان و روستائیان استان، این طرح به همراه خود یک تبصره محدودکننده نیز دارد به نحوی که براساس این تبصره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان از تاریخ اول تیرماه 1396 حق ثبت‌نام اعضای با سن بالای 50 سال را نخواهد داشت.

    وی مهلت باقیمانده تا این تاریخ فرصنت مغتنمی برای افراد دارای سن بالای 50 سال برای برخورداری از خدمات این صندوق ذکر کرد و گفت: یکی از مزیت‌های این صندوق امکان انتقال بیمه اختیاری این صندوق بیمه‌ای به سایر صندوق‌های اجباری است که در قبال پرداخت سالانه 210 تا 480 هزار تومان امکان بسیار خوبی حتی برای غیرشاغلان بخش کشاورزی است.

    ابرهیمی کارفرمایی این صندوق از سوی دولت را از دیگر مزایای آن دانست و گفت: دولت 10 درصد از حق بیمه اعضای این صندوق را به عنوان سوبسید پرداخت می‌کند.

    وی از رشد 1.7 درصدی جذب بیمه‌شدگان استان در سال گذشته در مقایسه با سال 1394 خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته این صندوق یک‌هزار و 35 بیمه شده جدید را ثبت‌نام کرده و هم‌اکنون نیز ضریب نفوذ بیمه این صندوق در استان 22.7 درصد است که البته کمتر از میانگین کشوری است و جای کار بسیاری دارد.

    ابراهیمی در ادامه اعلام کرد: تاکنون تعداد 938 نفر سرپرست خانوار عضو این صندوق برای دریافت مستمری درخواست داده‌اند که از این تعداد تاکنون پرونده 58 نفر تایید و در حال حاضر مستمری دریافت می‌کنند.

    وی همچنین از انتقال سابقه بیمه 539 نفر از این صندوق به سایر صندوق‌های اجباری بیمه کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه صندوق بیمه کشاورزان و روستائیان و عشایر استان یزد در مجموع شاخص‌ها رتبه هفتم کشور را در اختیار دارد.

    این مسئول یکی از سیاست‌های صندوق بیمه روستائیان استان یزد را تلاش برای جذب بیمه شدگان با بالاترین سطح پرداختی برای برخورداری از بیشترین سقف پرداخت تعهدات با محوریت جذب جوانان ذکر و تصریح کرد: برای سال جاری یکسری تکالیف برای صندوق در نظر گرفته شده که از ان جمله افزایش تمدیدی‌های بیمه به 70 درصد مجموع بیمه شدگان و جذب قریب دو هزار بیمه شده جدید است.

    وی یکی دیگر از برنامه‌های سالجاری این صندوق را تطبیق کارگزاری‌های این صندوق ذکر کرد و گفت: براین اساس 23 کارگزار براساس دستورالعمل‌های جدید به عنوان شعب این صندوق در سراسر استان فعالیت خواهند کرد، ضمن این که صندوق آمادگی دارد که از متقتاضیان  دریافت مجوز کارگزاری در تمام شهرهای زیر 20 هزار نفر و حتی دهستان‌ها ثبت‌نام کند.

    ابراهیمی در پایان نیز یکی دیگر از طرح‌های جدید این صندوق را امکان تقسیط حق بیمه برای بیمه‌پردازان ذکر کرد و گفت: با توجه به وجود مشکلات مالی برای برخی مخاطبان این صندوق، امسال امکان پرداخت حق بیمه بیمه‌شدگان در قالب دو قسط شش ماهه فراهم شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی