عصر بازار

عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

کاهش ریسک سپرده های بانک مسکن با افزایش سرمایه

عصر اعتبار- عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش افزایش سرمایه بانک مسکن در کاهش ریسک سپرده های این بانک، تاکید کرد: اکنون تضمین سپرده های مشتریان در بانک مسکن به صورت ۱۰۰ درصدی است که خود مشوقی برای حضور پرشمار مشتریان جدید محسوب می شود.

کاهش ریسک سپرده های بانک مسکن با افزایش سرمایه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، سید کمال الدین شهریاری با اشاره به نقش افزایش سرمایه بانک مسکن  در کاهش ریسک زیان های غیرمنتظره احتمالی، خاطرنشان کرد: در نتیجه بهبود شرایط عمومی بانک، قدرت تسهیلات دهی بانک مسکن نیز افزایش خواهد یافت.

    این نماینده مجلس با اشاره به اینکه بانک مسکن تنها بانک تخصصی فعال در حوزه مسکن در کشور است، ابراز امیدواری کرد که با حمایت دولت و تقویت بانک مسکن ، در آینده نزدیک این بانک به یک بانک توسعه ای تبدیل شود.

    شهریاری خاطرنشان کرد: در صورت تبدیل بانک مسکن به یک بانک توسعه ای، هر اندازه که سرمایه بیشتری در اختیار داشته باشد می تواند در زمینه فعال کردن بخش های مختلف مسکن حرکت کند.

    وی با بیان این مطلب که مشکل اصلی متقاضیان خرید مسکن، تامین مالی است و از این رو فعالیت نهادهای مالی تخصصی و معتبر در این حوزه امری ضروری است یادآور شد: بر این اساس دولت با حمایت از بانک مسکن از طریق افزایش سرمایه این بانک، قدرت ریسک پذیری آن را افزایش داده است و اکنون بانک مسکن امکان تقویت حضور در بازار مسکن را به دست آورده است.

    این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به متقاضیان خرید مسکن همواره یکی از رسالت های اصلی بانک مسکن بوده است، گفت: با این افزایش سرمایه ، بانک مسکن می تواند در زمینه ایفای رسالت اصلی خود بهتر عمل کند به نحوی که شرایط تسهیلات دهی را به نفع متقاضیان خرید تغییر دهد.

    وی در عین حال به نقش بانک مرکزی در تصویب هرگونه مدل تسهیلات دهی اشاره و خاطرنشان کرد: تغییر در شرایط تسهیلات خرید پرداختی به متقاضیان، منوط به تصمیم دولت است و اقداماتی نظیر افزایش سرمایه بانک و نیز افزایش سقف تسهیلات بدون سپرده که اخیرا توسط شورای پول و اعتبار صورت گرفت، نشانه عزم دولت برای حمایت از بانک مسکن در تاثیرگذاری هر چه بیشتر در زمینه بهبود وضعیت بخش مسکن است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی