عصر بازار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبرداد:

تامین بیمه کارگران از سوی دولت بعد از دوره کارورزی

عصر اعتبار- وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی گفت: تا به حال حدود ۶۰ هزار نفر در سامانه کارورزی ثبت نام کردند و اماکان ثبت نام ۱۵۰ هزار نفر تا پایان مرحله اول وجود دارد.

تامین بیمه کارگران از سوی دولت بعد از دوره کارورزی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از میزان، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه نشست هیئت دولت در خصوص سامانه کارورزی و کارهای انجام گرفته شده در این طرح گفت: تا به حال 60 هزار نفر در سامانه ثبت نام کردند و امیدواریم تا اواسط ماه آینده سمت تقاضا معرفی شوند.

    وی افزود: ثبت نام در حال حاضر انجام می‌شود و تا پایان دوره اول تا 150 هزار نفر از این سامانه می‌توانند استفاده‌های لازم را داشته باشند.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه خاطرنشان کرد: زمان کارورزی 6 تا 9 ماه درنظرگرفته شده و پیش‌بینی این است ذر پایلوتی که در 7 استان اجرایی شده بیش از 70 درصد ماندگار باشند.

    ربیعی تصریح کرد: مذاکراتی انجام شده تا در صورتی که کارگاه‌ها بعد از دوره کارورزی کارگران را حفظ کنند تدابیری اندیشیده شود تا حق بیمه آن‌ها از سوی دولت تامین شود.

    وی در انتها افزود: طرح اشتغال فراگیر نیز مورد تاکید قرار گرفت و پایلوت آن در سال گذشته در کل استان‌ها اجرایی شد و اشکالات این طرح برطرف شده، بخش‌های اصلی آن مشخص شده و در سطح استان‌ها درحال آغاز به کار است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی