عصر بازار

فتاح خبر داد:

واگذاری خودرو به مددجویان روستایی کمیته‌امداد بدون ضامن و چک کارمندی

عصر اعتبار- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از واگذاری ۵۰۰۰ خودروی وانت نیسان با تخفیف ۷ درصدی به مددجویان مناطق محروم و روستایی کمیته امداد خبر داد و گفت: خودروها با هدف اشتغالزایی و تقویت اقتصاد در مناطق محروم و روستایی تا شهریورماه به مددجویان شناسایی شده تحویل می‌شود.

واگذاری خودرو به مددجویان روستایی کمیته‌امداد بدون ضامن و چک کارمندی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، مهندس سید پرویز فتاح در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه "واگذاری 5000 دستگاه وانت به مددجویان کمیته امداد در جهت اشتغالزایی آنان" که با حضور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و مدیرعامل شرکت خودروسازی زامیاد در محل کمیته امداد برگزار شد، گفت: با واگذاری این 5000 دستگاه خودروی وانت اشتغال و کسب درآمد پایدار برای 5000 خانواده تحت پوشش کمیته امداد در قالب هم‌افزایی منابع تسهیلات و امکانات ایجاد خواهد شد.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه این واگذاری در قالب توافق‌نامه سه‌جانبه میان کمیته امداد با شرکت خودروسازی زامیاد و صندوق کارآفرینی امید است، گفت: یکی از اهداف بسیار مهم کمیته امداد آن است که بتواند به مددجویان خود ابزار کار جهت توانمندی آنها ارائه کند تا آنها بتوانند معیشت مناسب داشته باشند.

    رئیس کمیته امداد در ادامه با تاکید بر آنکه اصل ماموریت کمیته امداد توانمندسازی و تقویت اقتصاد خانواده است، گفت: چنانچه موفق به این کار نشویم، تمام اقدامات ما هزینه خواهد داشت که این هزینه ها فقط مادی نیستند زیرا مددجو همواره سربار نظام و کمیته امداد و همواره وابسته خواهد بود. همچنان آنکه با عزت مددجویان نیز سازگار نیست.

    فتاح ادامه داد: با توجه به آنکه امسال سال مقاومتی تولید و اشتغال است، تقویت خانواده‌ها از لحاظ بنیه اقتصادی با زیربنای اشتغال اعضای خانواده را در دستور کار قرار دادیم.

    وی افزود: با شرکت خودروسازی زامیاد وارد تفاهم شدیم زیرا این خودروها تولید داخل هستند و با این تفاهم‌نامه این پول در داخل کشور می‌چرخد و به کشورهایی همچون چین و ... وارد نمی‌شود. این در حالی است که ارائه این تعداد خودرو به مددجویان نیز اشتغال زیادی را فراهم می‌کند.

    رئیس کمیته امداد در ادامه با تاکید بر آنکه تمامی این خودروها به مددجویان روستایی و مناطق محروم ارائه خواهد شد و حتی یک عدد از این خودروها حق ندارند در مناطق شهری تردد کنند، گفت: این خودروها را به خانواده‌های تحت پوشش خود در مناطق روستایی و محروم با تسهیلات قرض‌الحسنه و کارمزد چهار درصد ارائه خواهیم کرد که اقساط 60 ماهه بازپرداخت آن پس از چهار ماه تنفس آغاز خواهد شد.

    فتاح ادامه داد: حداقل 150 میلیارد تومان ارزش مالی این توافقنامه است زیرا سه نوع خودروی وانت طی این توافقنامه به مددجویان کمیته امداد ارائه خواهد شد.

    وی ادامه داد: 300 میلیارد تومان از اعتبار این توافقنامه را صندوق کارآفرینی امید تامین می‌کند و حدود 50 میلیارد تومان آن نیز توسط کمیته امداد تامین خواهد شد.

    رئیس کمیته امداد در ادامه با بیان آنکه فقط 10 درصد از مبلغ خودرو را مددجو پرداخت می‌کند و 90 درصد از هزینه خرید را به صورت وام به مددجو می‌دهیم، گفت: اگر این افراد حتی توان پرداخت 10 درصد را هم نداشته باشند این مبلغ نیز به صورت وام به آنها داده خواهد شد.

    فتاح ادامه داد: در این تفاهم‌نامه مسئله ضمانت را حذف کرده‌ایم زیرا اکثر مددجویان کمیته امداد برای آوردن ضامن یا چک کارمندی با مشکل مواجه‌اند اما طی این تفاهم‌نامه، ضمانت، خود سند خودرو خواهد بود که در اختیار صندوق می‌ماند تا تمام اقساط آن پرداخت شود و سپس سند خودرو آزاد خواهد شد.

    رئیس کمیته امداد همچنین خاطرنشان کرد: از دو سال قبل این روش را آغاز کرده‌ایم به طوریکه در سال 94 و 95 دو هزار تراکتور از شرکت تراکتورسازی تبریز گرفتیم و به روستاییان خود ارائه کردیم. همچنین آنکه در سال 95، 1500 خودرو از خودروسازان داخلی تحویل گرفته و به مددجویان خود ارائه دادیم. به این ترتیب به علت آنکه از این روش نتیجه گرفته‌ایم آن را ادامه خواهیم داد.

    فتاح ادامه داد: طی این روش مناطق محروم و روستایی تقویت خواهند شد. همان‌طور که تاکید داریم حتی یک عدد از این خودروها حق تردد در مناطق شهری را ندارند.

    وی در خصوص نحوه خروج مددجویان از چرخه حمایتی کمیته امداد پس از دریافت این خودروها نیز گفت: مددجویان در صورت اخذ این خودروها در میان مدت حتما توانمند شده و از پوشش ما خارج می‌شوند و این موضوعی کاملا طبیعی است زیرا این وانت‌ها برای حمل بار روستا و داخل روستا استفاده می‌شود. به این ترتیب کار برای این نوع خودرو در روستا به اندازه کافی وجود دارد.

    رئیس کمیته امداد تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم مددجویان از طریق این خودروها حداقل 2 میلیون تومان به بالا درآمد ماهیانه داشته باشند این در حالی است که وقتی قرار است کمتر از یک میلیون تومان اقساط پرداخت کنند پس از همان ماه‌های اول درآمد پیدا خواهند کرد و دیگر نیازی به مستمری کمیته امداد نخواهند داشت.

    فتاح ادامه داد: پیش‌بینی ما آن است که مددجویان طی دو سال پس از رونق گرفتن کار و اشتغال‌شان از کمیته امداد خارج شوند اما این خروج از چرخه حمایت به شرطی صورت خواهد گرفت که از خودکفایی مددجویان کاملا مطمئن شده باشیم.

    وی در پایان گفت: این 5000 خودرو تا شهریورماه تولید و به مددجویان تحویل داده خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی