عصر بازار

قیمت طلا در بازارهای نیویورک رکورد ۲ ماهه را شکست

عصر اعتبار- پایگاه خبری «مارکت واچ» آمریکا اعلام کرد: قیمت طلا در پایان معاملات دیروز (جمعه) بازارهای جهانی، بیشترین میزان از آغاز ماه آوریل (دوازدهم فروردین ماه) را تجربه کرد.

قیمت طلا در بازارهای نیویورک رکورد ۲ ماهه را شکست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، پس از رشد اندک اشتغال در آمریکا و تردید درباره برنامه افزایش نرخ بهره در سال 2017، دیروز قیمت طلا برای چهارمین هفته پیاپی افزایش یافت.
    آمریکا قصد دارد برنامه افزایش نرخ بهره را که اواخر سال 2016 آغاز کرد، ادامه دهد اما ممکن است رشد کمتر از انتظار اشتغال که نشان می دهد اقتصاد آمریکا هنوز به اندازه کافی قوی نشده است، سبب به تعویق افتادن برنامه افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی این کشور شود.
    چنانچه برنامه افزایش نرخ بهره به تعویق بیفتد، قیمت طلا باز هم افزایش می یابد.
    قیمت آتی طلا در پایان معاملات دیروز بازار کامکس نیویورک با 0.8 درصد افزایش نسبت به روز پیش از آن به یک هزار و 280 دلار و 20 سنت رسید. بهای طلا در این بازار این هفته به طور تقریبی یک درصد صعود کرد.
    مدیر و موسس کارگزاری «التاوست»* در آمریکا به مارکت واچ گفت: پس از انتشار گزارش اشتغال آمریکا، کاهش نرخ برابری دلار در برابر سایر ارزها ادامه پیدا کرد.
    «مایکل آرمبراستر» افزود: بازار به افزایش قیمت طلا در آینده خوشبین است.
    به گزارش بلومبرگ در ماه مه فقط 138 هزار شغل جدید در آمریکا ایجاد شد و رشد اشتغال در اوایل بهار کمتر از برآوردهای پیشین بود. این مساله تایید می کند کسادی بازار کار در آمریکا که برای سال ها ادامه داشت، کار را برای اینکه شرکت ها اشتغال جدید ایجاد کنند، سخت کرده است.
    اقتصاددان ها پیش بینی کرده بودند سطح اشتغال آمریکا در ماه مه 185 هزار واحد افزایس می یابد.
    شاخص دلار که نرخ برابری دلار آمریکا را در برابر ارزهای اصلی اندازه می گیرد، دیروز با 0.5 درصد کاهش به 96.61 رسید.
     قیمت هر گرم طلای 18 عیار در ساعت 14:49 امروز در بازار تهران یک میلیون و 142 هزار و 560 ریال و هر گرم طلای 24 عیار معادل یک میلیون و 523 هزار و 390 ریال بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی