عصر بازار

سرخوشی طلا از آمار ناامیدکننده بیکاری در آمریکا

حفظ بالاترین قیمت طلا در یک ماه و نیم اخیر

عصر اعتبار- طلا همچنان تحت تاثیر آمار ناامیدکننده مشاغل آمریکا و چشم انداز کمرنگ شده افزایش نرخ بهره بانکی این کشور، بالاترین قیمت ۶ هفته خود را حفظ کرده است و هر اونس طلا ۱۲۸۰.۸۰ دلار فروخته شد.

حفظ بالاترین قیمت طلا در یک ماه و نیم اخیر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، طلا همچنان تحت تاثیر آمار ناامیدکننده مشاغل آمریکا و چشم انداز کمرنگ شده افزایش نرخ بهره بانکی این کشور، بالاترین قیمت 6 هفته خود را حفظ کرده است.

    نرخ بیکاری آمریکا در ماه می به نسبت دو ماه گذشته افزایش یافته است و به اندازه‌ای که در دو ماه گذشته گزارش شده است، قوی نیست. این نشان می دهد که علی رغم کاهش نرخ بیکاری آمریکا به کمترین رقم در 16 سال گذشته اما بازار کار همچنان حرکت چندانی ندارد.

    هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1.63 دلار افزایش یافت و 1280.80 دلار معامله شد. در ساعات اولیه معاملات تا 1281.95 دلار نیز بالا رفته بود که بالاترین رقم از 21 آوریل به شمار می رود.

      ادوارد میر، تحلیلگر اف سی استون در یادداشتی نوشت: «ما انتظار داریم زمانی که به نشست فدرال رزرو در ماه ژوئن برای افزایش نرخ بهره نزدیک می شویم طلا با آشفتگی و تلاطم هایی روبرو شود اما اگر لحن بانک مرکزی نرم باشد، همه چیز برای این فلز گران بها می تواند هموار شود.»

    شاخص دلار، که ارزش دلار را در برابر سبدی از 6 ارز مهم می سنجد، امروز بالاتر رفت اما چندان فاصله‌ای با کمترین قیمت 9 نوامبر ندارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی