عصر بازار

محسنی بندپی:

افزایش مستمری مددجویات بهزیستی و کمیته امداد با اجرای قانون برنامه ششم

عصر اعتبار- رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت:جامعه هدف بهزیستی و کمیته امداد با اجرای قانون برنامه ششم و همچنین بودجه ۹۶ مشمول افزایش مستمری می شوند و در سال ۹۷ افراد پشت‌نوبتی، تحت پوشش و حمایت قرار بگیرند.

افزایش مستمری مددجویات بهزیستی و کمیته امداد با اجرای قانون برنامه ششم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان, انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه جامعه هدف بهزیستی و کمیته امداد با اجرای قانون برنامه ششم و همچنین بودجه 96 مشمول افزایش مستمری شدند، گفت: قانون برنامه ششم حکم کرده است که در سال 96 افزایش مستمری داشته باشیم و در سال 97 افراد پشت‌نوبتی تحت پوشش و حمایت قرار بگیرند.

    انوشیروان محسنی‌بندپی معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه جامعه هدف بهزیستی و کمیته امداد با اجرای قانون برنامه ششم و همچنین بودجه 96 مشمول افزایش مستمری شدند، گفت: در حال حاضر 530 هزار خانوار تحت پوشش هستند.

    رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سیاست بهزیستی توانمندسازی افراد است به افزایش مستمری افراد تحت‌پوشش اشاره کرد و گفت: این در حالی است که مستمری یک خانوار تک‌نفره از 53 به 195 هزار تومان، دو نفره از 61 به 250 هزار تومان، سه نفره از 71 به 320 هزار تومان و پنج نفره از 100 به 465 هزار تومان رسیده است.

    وی در ادامه به افزایش 40 درصد از حداقل حقوق در لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت اشاره کرد و افزود: این مهم در کمیسیون مشترک مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.

    محسنی‌بندپی به جمع‌آوری بانک اطلاعاتی از جامعه معلولان و گروه‌های اجتماعی از جمله زنان سرپرست خانوار در بهزیستی اشاره کرد و گفت: در وهله اول سیاست دولت و سازمان بهزیستی کشور توانمندسازی افراد تحت پوشش در قالب گروه‌های خودیار و همیار در راستای بهبود معیشت و کاهش فقر است. بطوریکه گروه خودیار بانک کشاورزی بدون نیاز به وثیقه به صورت زنجیره‌ای و در قالب گروه‌های تیمی فعالیت خود را آغاز می‌کنند که در حال حاضر بالغ بر 4 هزار گروه که نزدیک بر 70 هزار نفر در کل کشور می‌شوند، در قالب گروه خودیار فعالیت می‌کنند.

    معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان با اشاره به گروه همیار، یادآور شد: سال گذشته 17 هزار خانوار را از چرخه حمایت مستقیم خارج کردیم و افراد جدید جایگزین شدند؛ قانون برنامه ششم حکم کرده است که در سال 96 افزایش مستمری داشته باشیم و در سال 97 افراد پشت‌نوبتی تحت پوشش و حمایت قرار بگیرند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو