عصر بازار

اختصاص ۴.۲هزار میلیارد تسهیلات به بخش تعاون در سال ۹۶

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به هدفگذاری پرداخت ۴ هزارو۲۰۰ میلیارد تسهیلات به بخش تعاون در سال۹۶ از موافقت کلی بانک مرکزی برای انتشار اوراق حق تقدم تسهیلات برای تعاونی‌های مسکن خبرداد.

اختصاص ۴.۲هزار میلیارد تسهیلات به بخش تعاون در سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از  مهر،حجت‌اله مهدیان درباره برنامه‌های این بانک برای حمایت از بخش تعاون به عنوان یکی از سه رکن اقتصادی کشور گفت: در سال گذشته در مجموع 5 هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک توسعه تعاون به بخش‌های مختلف پرداخت شد که با رعایت اساسنامه بانک 70 درصد این تسهیلات معادل حدود 3 هزار و 500 میلیارد تومان به بخش تعاون اختصاص یافت.

    وی ادامه داد: همچنین برای سال جاری پرداخت 6 هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک توسعه تعاون هدفگذاری شده است که 70 درصد این منابع یعنی حدود 4 هزار و 200 میلیارد از این میزان سهم بخش‌ تعاون خواهد بود.

    مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره بانک توسعه تعاون در پاسخ به این سوال که آیا امسال برنامه ویژه‌ای برای حمایت از بخش تعاون در نظر گرفته شده است؟ گفت: علاوه بر افزایش سهم تسهیلات بخش تعاون، امسال طرح جدیدی برای حمایت از این بخش برنامه ریزی شده است؛ در این زمینه با ارائه پیشنهادی به بانک مرکزی قرار است اوراق حق تقدم تسهیلات برای بخش تعاون منتشر شود.

    این مقام مسئول بانکی گفت: تاکنون چندین جلسه کارشناسی در خصوص بررسی طرح انتشار اوراق حق تقدم تسهیلات برای بخش تعاون برگزار شده که در فاز نخست قرار است مجوز انتشار این اوراق برای تسهیلات مسکن تعاونی‌های مسکن صادر شود.

    وی با بیان اینکه این طرح باید برای اجرا به تصویب شورای پول و اعتبار برسد گفت: در صورت اجرای طرح، سپرده گذاران علاوه بر اینکه می‌توانند از اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن استفاده کنند، در صورت تمایل با توجه به اینکه این اوراق قابل معامله در فرابورس است امکان معامله آن برای دارندگان اوراق وجود دارد.

    مدیرعامل بانک توسعه تعاون درباره زمان انتشار این اوراق گفت: امیدواریم در 6 ماهه نخست سال جاری این طرح به سرانجام برسد و اعلام عمومی شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی