عصر بازار

رکوردی جدید در میزان بدهی؛

خانوارهای آمریکایی ۱۳ تریلیون دلار مقروض هستند

عصر اعتبار- تازه ترین بررسی انجام گرفته از میزان بدهی خانوارهای آمریکایی، رقم تقریبا ۱۳ تریلیون دلار است که رکوردی جدید محسوب می شود.

خانوارهای آمریکایی ۱۳ تریلیون دلار مقروض هستند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بلومبرگ انگلیسی، به دنبال افزایش بی رویه استفاده از کارت های اعتباری در میان خانوارهای آمریکایی به ویژه در 5 سال اخیر و نیز روند کند افزایش دستمزد در این کشور، انتظار می رود که خانوارهای آمریکایی در باز پرداخت بدهی های خود با مشکل جدی روبرو شوند. 

    در همین حال تازه ترین بررسی انجام گرفته از میزان بدهی آمریکایی ها نشان می دهد که در دو دوره سه ماه متوالی، بدهی آنها با سیر صعودی قابل توجهی روبرو شده و به رقم 12 تریلیون و 730 میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است. 

    این در حالی است که اگر فدرال رزرو افزایش بیشتر نرخ بهره بانکی را در دستور کار خود قرار دهد، بدون شک باز پرداخت بدهی ها برای آمریکایی ها سنگین تر می شود. 

    همچنین بسیاری از شرکت ها از روند فعلی ابراز نگرانی کرده اند و در سه ماه نخست سال جاری میلادی، میزان خرید خانوارهای آمریکایی به کمترین رقم از سال 2009 میلادی به بعد رسید.

    بر پایه این گزارش، بیشترین سهم بدهی خانوارهای آمریکایی در بخش وام دانشجویی، بدهی خودرو و کارت های اعتباری است؛ ضمن اینکه از سال 2012 میلادی به بعد افزایش دستمزد آمریکایی ها بطور میانگین در هر سال 2.2 درصد بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی