عصر بازار

قیمت طلا به ۱۲۶۷ دلار رسید

عصر اعتبار- در آستانه نشست سیاست گذاری فدرال رزرو آمریکا قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۲۶۷ دلار و ۴۹ سنت رسید.

قیمت طلا به ۱۲۶۷ دلار رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از  تسنیم ، در حالی که در آستانه نشست سیاست گذاری فدرال رزرو آمریکا که می تواند سرنخ هایی در مورد روند افزایش نرخ بهره در باقی ماه های سال جاری به دست دهد، شاخص سهام های آسیایی افت داشته و ارزش دلار کاهش یافته است، قیمت طلا امروز با افزایش اندکی همراه بود.

    در حالی که انتظار می رود فدرال رزرو در نشست دو روزه خود که روز چهارشنبه پایان می یابد نرخ بهره را افزایش دهد، تمرکز اصلی تحلیلگران روی سرنخ های احتمالی از افزایش های بیشتر نرخ بهره در ماه های پیش رو و سال آینده است.

    به گفته هلن لائو، تحلیلگر بازار طلا، در واقع تحلیلگران می خواهند بدانند که آیا سه نوبت افزایش نرخ بهره در سال جاری اعمال خواهد شد یا چهار نوبت.

    افزایش نرخ بهره موجب افزایش ارزش دلار و رشد بازدهی اوراق قرضه می شود و با افزایش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا قیمت فلز زرد را کاهش می دهد.

    جفری هالی، تحلیلگر موسسه اوآندا گفت: «با توجه به اینکه ریسک انتخابات انگلیس سپری شده، ظاهرا بازار تمرکز بیشتری روی تصمیم این هفته فدرال رزرو آمریکا در خصوص افزایش نرخ بهره دارد.» وی افزود، بازارها تقریبا 100 درصد اطمینان دارند که فدرال رزرو این هفته نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

    وی افزود، بازارها همچنین منتظرند ببینند که چشم انداز فدرال رزرو برای ماه های آینده چگونه خواهد بود.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد افزایش به 1267 دلار و 49 سنت رسید. قیمت فلز زرد در جلسه قبلی یک درصد کاهش داشت و بیشترین کاهش یک روزه خود از 18 می تاکنون را به ثبت رساند.

    قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه اوت نیز امروز 0.2 درصد کاهش داشت و به 1269 دلار و 50 سنت رسید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی