عصر بازار

مدیر کمیته امداد میامی:

۹۷ درصد از مددجویان زیرپوشش کمیته امداد در مناطق روستایی میامی سکونت دارند

عصر اعتبار- مدیر کمیته امداد میامی گفت: ۹۷ درصد از مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد در مناطق روستایی میامی سکونت دارند که باید برای ارائه خدمات به این افراد برنامه‌ریزی دقیق داشت.

۹۷ درصد از مددجویان زیرپوشش کمیته امداد در مناطق روستایی میامی سکونت دارند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از تسنیم ، محمدمهدی اصغری بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته اطعام و اکرام اظهار داشت: هزار و 500 نفر در شهرستان میامی تحت پوشش کمیته امداد هستند و این سازمان مردمی برای این افراد خدمات مختلفی را ارائه می‌کند و همواره حمایت از آنان در اولویت قرار دارد.

    وی با اشاره به اینکه 97 درصد از مددجویان زیرپوشش در این شهرستان در مناطق روستایی سکونت دارند بیان کرد: سازمان کمیته امداد از ابتدای ماه رمضان و در مناسبت‌های مختلف با جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای ارائه خدمات به افراد تحت پوشش اقدامات زیادی را در طول سال انجام می‌دهد.

    رئیس کمیته امداد میامی با بیان اینکه تاکنون بین 600 خانوار زیرپوشش سبد خوراکی توزیع‌شده است اذعان کرد: هزینه این سبد خوراکی از سوی خیران در شهرستان میامی تأمین‌شده و مهم‌ترین اقلام مصرفی در ماه رمضان در آن قرار دارد.

    وی ارزش ریالی هر سبد خوراکی را 55 هزار تومان اعلام کرد و گفت: برنج، شکر، روغن و غیره از مهم‌ترین اقلام این سبد خوراکی هستند که به برخی از خانوارهای تحت پوشش اهدا شد.

    اصغری با اشاره به اینکه کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم در ماه رمضان زیادتر است یادآور شد: در این ماه به سبب فضای معنوی حاکم در بین خانواده‌ها مبالغ قابل‌توجهی از کمک‌های نقدی به کمیته امداد پرداخت می‌شود که در بین افراد تحت پوشش تقسیم می‌شود.

    وی از وجود 117 یتیم زیرپوشش کمیته امداد در میامی خبر داد و گفت: بخش اعظمی از کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردمی در این شهرستان به ایتام و 90 فرزند بی‌سرپرست که براثر زندانی شدن پدر، طلاق والدین و غیره نیازمند حمایت مالی هستند پرداخت می‌شود.

    رئیس کمیته امداد میامی تصریح کرد: 25 بیمار نیازمند موردحمایت این نهاد است که بسیاری از مخارج و هزینه‌های درمان این افراد با کمک‌های نقدی مردم تأمین می‌شود.

    وی پرداخت زکات را یکی از مهم‌ترین منابع مالی برای حمایت از نیازمندان در این شهرستان عنوان کرد و گفت: سامان‌دهی دریافت و توزیع زکات مردمی بین افراد نیازمند شهرستان میامی در دستور کار کمیته امداد قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی