عصر بازار

عاملان شایعه ورشکستگی بانک‌ها و مؤسسات مالی در ایلام دستگیر شدند

عصر اعتبار- ایلام- رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام از شناسایی و دستگیری عاملان شایعه‌سازی علیه بانک‌ها و مؤسسات مالی خبر داد.

عاملان شایعه ورشکستگی بانک‌ها و مؤسسات مالی در ایلام دستگیر شدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از قدس آنلاین، علی جمالی در این باره اظهار داشت: در پی مراجعه نماینده حقوقی برخی از بانک‌ها و مؤسسات بانکی مبنی بر پخش شایعات در فضای سایبری علیه آن‌ها، با هماهنگی مراجع قضایی پرونده‌ای تشکیل شد.

    وی افزود: با توجه به اینکه این شایعات در سطح گسترده در فضاهای مجازی پخش و امنیت روانی مردم و جامعه را به‌شدت تحت تأثیر قرار داده بود مراتب به‌سرعت در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

    این مقام انتظامی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع با سرعت عمل کارشناسان این پلیس و انجام اقدامات خاص پلیسی سرمنشأهای انتشار شایعات شناسایی و در کمترین زمان ممکن دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

    رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گفت: بر اساس ماده 18 جرایم رایانه‌ای هر کس به‌ قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به‌ وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را برخلاف حقیقت، رأساً یا به‌عنوان نقل‌قول، به شخص حقیقی یا حقوقی به‌طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از اینکه از طریق یادشده به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت (در صورت امکان)، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از 5 میلیون ریال تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

    وی ادامه داد: کاربران در نظر داشته باشند که هر خبر و مطلبی را که در فضای سایبری بدون منبع رسمی مشاهده می‌کنند به آن بی‌توجه بوده و بدون اطلاع از صحت‌ و سقم آن اقدام به انتشار آن نکنند چراکه امکان تخلفات پیش می‌آید.

    جمالی در پایان ضمن هشدار به برخورد جدی با کسانی که در فضای سایبری به پخش شایعات دامن می‌زنند از مردم خواست تا اخبار صحیح را از طریق رسانه‌های معتبر پیگیری کنند و در صورت مشاهده موارد مشابه مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس‌های مردمی گزارش کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی