عصر بازار

اخاذی ناکام ۴ میلیاردی از سردفتردار لواسان

عصر اعتبار- مرد جوانی که با نامه تهدید به قتل قصد داشت ۴ میلیارد تومان از دفتردار لواسان اخاذی کند، شناسایی و دستگیر شد.

اخاذی ناکام ۴ میلیاردی از سردفتردار لواسان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از میزان، نوزدهم خرداد  فردی با مراجعه به کلانتری 166 لواسانات به مأموران اعلام کرد: ساعت 13:30 روز یازدهم خرداد   یکی از کارمندانم در دفتر اسناد رسمی نامه‌ای تهدید آمیز در داخل راهرو دفترخانه پیدا کرده که در آن از من درخواست مبلغ چهار میلیارد تومان شده بود و در آن به قتل تهدید شده بودم.

    با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "تهدید به قتل" و به دستور رئیس شعبه 101 دادگاه عمومی و انقلاب لواسانات پرونده  در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

    همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده، شاکی پرونده با دو دست نوشته‌ی تهدید آمیز دیگر به اداره شانزدهم پلیس آگاهی مراجعه و عنوان داشت که اخیر دو نامه تهدید آمیز دیگر نیز برایش ارسال شده و در هر دو نامه مجددا به قتل تهدید شده است.

    کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی در تحقیقات خود و بنا بر اظهارات شاکی پرونده اطلاع پیدا کردند که شخصی به دفترخانه‌ مراجعه و به بیان داشته که قبل از عید امسال نوشته‌ای تهدید آمیز را در راهروی دفترخانه پیدا کرده، اما آنرا پاره کرده است.

    شاکی پرونده در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت:این شخص در ادامه‌ی صحبت هایش عنوان کرد که اخیرا شنیده است که تعدادی از اراذل و اوباش با تهدید به قتل افراد اقدام به گرفتن پول از آنان می‌کنند.

    با شناسایی این شخص به نام اصغر33 ساله تحقیقات از وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. وی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: قبل از عید امسال برای کار ثبتی به دفترخانه  مراجعه کرده بودم؛ در حین برگشت، در راهرو دفترخانه دست نوشته‌ای تهدید آمیز که برای صاحب دفترخانه نوشته شده بود پیدا کرده، ولی فکر کردم که اهمیتی ندارد و آنرا پاره کردم.

    کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی در زمان تحقیقات از اصغر متوجه وجود آثار خراشیدگی و جراحت روی صورت و دستان وی شدند؛ وی در توضیح علت آثار جراحت، در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان داشت: چند روز پیش در منطقه لواسان توسط 6 راکب و ترک نشینان سه دستگاه موتورسیکلت به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفتم.

    با توجه به اظهارات او، کارآگاهان اداره شانزدهم به محل ادعایی ایشان در لواسان مراجعه و در بررسی دقیق این محل، با شناسایی چندین مرکز تجاری مجهز به دوربین‌های مداربسته به بررسی تصاویر بدست آمده از زمان اعلام شده از سوی اصغر در خصوص ضرب و جرح وی توسط سرنشینان سه دستگاه موتورسیکلت پرداخته و اطمینان پیدا کردند که تمامی اظهاراتش در این خصوص صرفا یک داستان سرایی بیش نبوده است.

    با توجه به ارائه اظهارات کذب از سوی "اصغر. د"، کارآگاهان اداره شانزدهم به محل سکونت وی در منطقه لواسان مراجعه و او را برای تحقیقات بیشتر به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

    متهم در تحقیقات اولیه منکر هرگونه دخالتش در ارسال نامه‌های تهدید آمیز شد، اما در ادامه و پس از ارائه دلایل پلیسی، به ناچار لب به اعتراف گشود.

    اصغر در اعترافاتش به کارآگاهان گفت:پس از فوت پدرم 3 باب منزل مسکونی برایم به ارث ماند، ولی به دلایل مختلف کلیه دارایی هایم را از دست دادم؛ در حال حاضر مستأجر هستم و به دلیل اتمام زمان اجاره باید منزل را تحویل دهم، ولی پولی برای اجاره منزل جدید ندارم؛ قبلا چندین بار جهت فروش املاک خود به دفترخانه‌ی  شاکی مراجعه کرده بودم و سردفتر آنرا کاملا می‌شناختم. اطلاع داشتم که او از وضعیت مالی مناسبی برخوردار است؛ به همین دلیل تصمیم گرفتم تا با ارسال دست نوشته‌های تهدید آمیز  اخاذی کنم، اما چون به نتیجه‌ای نرسیدم حضورا به دفترخانه مراجعه و  داستان]هدید افراد توسط اراذل و اوباش را برای مرد دفتر دار مطرح کردم.

    سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با اعتراف صریح متهم مبنی بر ارسال نامه‌های تهدید آمیز به قصد اخاذی، قرار قانونی از سوی رئیس شعبه 101 دادگاه عمومی و انقلاب لواسان صادر و متهم روانه زندان شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی