عصر بازار

کلاهبرداری با اجاره ویلاهای خیالی

عصر اعتبار- مردی که به بهانه اجاره ویلای یکروزه برای برگزاری مراسم جشن و افطاری از مردم در سایت اینترنتی کلاهبرداری می‌کرد، بازداشت شد.

کلاهبرداری با اجاره ویلاهای خیالی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از جام جم، هفته گذشته مردی با حضور در پلیس فتای خراسان رضوی از مدیر یک سایت به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

    با تحقیق از شاکی معلوم شد او قراربوده مهمان‌های خود را برای افطاری در باغی دعوت کند. بنابراین هنگام رصد در یک سایت اینترنتی با آگهی مربوط به اجاره باغ و ویلای یکروزه روبه‌رو می‌شود.

    شاکی پس از تماس با شماره درج شده در این آگهی و گفت‌وگو با مدیر آنجا، برای اجاره یکروزه این باغ یک میلیون و پانصد هزار تومان به عنوان بیعانه به حساب او واریز می‌کند، اما شب بعد که می‌خواسته همراه مهمان‌ها به باغ اجاره‌ای برود، متوجه می‌شود که چنین باغی وجود نداشته و آن مرد کلاهبردار بوده است.

    همزمان با این شکایت، تحقیقات پلیس فتا آغاز شد و دو روز پیش ردپای مرد کلاهبردار به‌دست آمد و او به دام افتاد.

    متهم 34 ساله که تا مقطع ابتدایی درس خوانده و دارای دو فقره پرونده کلاهبرداری اینترنتی است، مورد تحقیقات قرار گرفت و به افسر تحقیق گفت: کلاهبرداری‌ام را از عید نوروز با درج آگهی اجاره ویلا برای سیزده بدر در سایت اینترنتی شروع کردم. دو نفر با من تماس گرفتند. یکی از آنها 550 هزار تومان به عنوان بیعانه و دیگری مبلغ 300 هزار تومان بیعانه داد. قرار بود بعد از رفتن آنها به ویلا بقیه پول را بدهند اما چون ویلایی در کار نبود، آگهی را مسدود کرده و تلفنم را خاموش کردم. بعداز آن تصمیم گرفتم به همان شیوه از مردم که قصد برگزاری افطاری ماه رمضان را داشتند کلاهبرداری کنم.

    متهم ادامه داد: برای مدتی در بنگاه مشاور املاک، اجاره باغ و ویلا کار می‌کردم و با به‌دست آوردن اطلاعاتی در زمینه باغ و ویلا با دیدن آگهی سایت‌های واسطه‌گر اینترنتی، برای کسب منفعت مالی به این شیوه مردم را فریب داده و به کلاهبرداری دست می‌زدم.

    سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی گفت: تحقیقات از متهم برای رازگشایی از دیگر کلاهبرداری‌هایش ادامه دارد.‌

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو