عصر بازار

استاندار قزوین:

صورت جلسات شورای بانک ها و ستاد تسهیل باید ظرف ۴۸ ساعت به دستگاه ها ابلاغ شود

عصر اعتبار- استاندار قزوین گفت: با هدف اجرای سریع مصوبه ها، حداکثر مدت زمان ابلاغ صورت جلسات شورای بانک ها و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به دستگاه های ذیربط باید ۴۸ ساعت زمان ببرد.

صورت جلسات شورای بانک ها و ستاد تسهیل باید ظرف ۴۸ ساعت به دستگاه ها ابلاغ شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا، فریدون همتی  در نشست شورای هماهنگی بانک های استان افزود: درخواست متقاضیان دریافت تسهیلات باید به گونه ای مورد ارزیابی قرار گیرد که در ارائه آن به بانک های عامل با توجه به محدودیت های مالی موجود، مشکلی ایجاد نشود.
    وی ادامه داد: کارگروه ها نیز باید پرونده های موجود متقاضیان دریافت تسهیلات را حتی سخت تر از بانک ها مورد ارزیابی قرار دهند تا وقتی درخواست ها به بانک ها ارجاع شد، روند پرداخت ها نیز با پایش ها و کار کارشناسی دقیق صورت بگیرد و از سوی کارگروه در کم ترین زمان ممکن به مورد اجرا گذاشته شود.
    همتی اضافه کرد: باید کمیته ای شامل اعضای دستگاه های ذیربط به همراه نمایندگان بانک ها جهت بررسی مصوباتی که اجرایی نشده اند تشکیل شود تا علت پرداخت نشدن برخی از درخواست ها به استانداری اعلام شود.
    استاندار قزوین در ادامه به مشکلات واحدهای صادراتی در بخش کشمش، مرغ، تخم مرغ و سایر بخش ها اشاره و یادآور شد: همه ما و به خصوص بانک های عامل باید در تامین منابع مالی مورد نیاز این بخش تلاش کنیم تا شرایط را به دلیل نبودن نقدینگی و سرمایه در گردش ارزان برای این واحدها سخت تر نکنیم.
    در ادامه این نشست، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: در نشستی که با مسئولان کمیته امداد و بانک ملی در خصوص واگذاری تسهیلات مورد نیاز برای احداث یک هزار نیروگاه خورشیدی در روستاها انجام شد توافق های لازم با تضمین از سوی کمیته امداد به عمل آمد.
    منوچهر حبیبی اضافه کرد: در بخش تسهیلات به واحدهای صادراتی نیز نشستی با بانک توسعه صادرات و جمعی از صاحبان واحدهای صادراتی استان برگزار و قرار شد شرایط پرداخت تسهیلات 11 درصدی و تشویق های موجود برای 89 واحد موجود در استان که 90 درصد صادرات قزوین را برعهده دارند، تسهیل شود.
    نشست شورای هماهنگی بانک های استان قزوین هر هفته شنبه ها با حضور استاندار، معاونان اقتصادی استاندار، مدیران کل دستگاه های اقتصادی و بانک ها در استانداری برگزار می شود.
    بهین یاب بخشی از تسهیلات طرح رونق تولید به شمار می رود.
    در قالب این طرح از سال گذشته طرح ها و واحدهای کشاورزی و صنعتی که نیاز به دریافت نقدینگی داشتند، تقاضای خود را برای دریافت تسهیلات 18 درصدی در سامانه بهین یاب به ثبت رساندند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو