عصر بازار

مدیر بیمه روستائیان یزد خبر داد:

بهرمندی ۹۶۰ خانوار یزدی از مستمری بازنشستگی روستایی تا دو ماه آینده

عصر اعتبار-مدیر صندوق بیمه روستائیان استان یزد از بهره مندی بیش از ۹۶۰سرپرست خانوار از مستمری بازنشستگی بیمه تامین اجتماعی این صندوق تا دوماه آینده در این استان خبر داد.

بهرمندی ۹۶۰ خانوار یزدی از مستمری بازنشستگی روستایی تا دو ماه آینده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا, حسن ابراهیمی  اظهار داشت: در دو ماه آینده این تعداد سرپرست خانوار از بازنشستگی پیش از موعد استفاده خواهند کرد و مشمول مستمری بازنشستگی و پیری می شوند.
    مدیر صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد با بیان اینکه این صندوق یکی از چهار صندوق بیمه عمومی کشور است گفت: این صندوق از سال 83 شروع بکار کرد و تا کنون در استان یزد حدود 21 هزار نفر عضو آن شده اند.
    وی با اشاره به اینکه یکهزار و 170 خانوار از مستمری فوتی و بازماندگان استفاده می کنند بیان کرد: حدود 50 سرپرست خانوار نیز از کار افتاده شده اند و مستمری از کار افتادگی دریافت می کنند.
    ابراهیمی با بیان اینکه در آینده نزدیک در منطقه سبزدشت شهرستان بافق حدود 22 سرپرست خانوار مستمری بازنشستگی دریافت می کنند تصریح کرد: در حال حاضر 32 سرپرست خانوار در حال دریافت مستمری فوتی و از کارافتادگی هستند.
    وی افزود: جا دارد تمامی افرادی که در روستاها زندگی می کنند یا کشاورزان غیر ساکن و یا افرادی که ساکن در شهرهای 20 هزار نفر هستند برای بیمه خود سریعا اقدام کنند.
    ابراهیمی با اشاره به محدودیت این صندوق در ثبت عضویت جدید در آینده نزدیک گفت: با توجه به اینکه از پایان ماه جاری این صندوق در بحث عضویت افراد بالای 50 سال محدودیت خواهد داشت بنا براین سرپرست خانوارها طی این چند روز به کارگزاریهای این صندوق در روستاها و شهرهای 20 هزار نفر برای ثبت نام مراجعه کنند .
    این مسئول همچنین یادآور شد: روستائیان برای ثبت نام در این صندوق از طریق اکثر کارگزاریها، شرکت تعاونی های روستایی، بخشداری ها و تعاونی روستایی و یا نهایتا با شماره تلفن 372666670 دفتر استان می توانند اطلاعات لازم و ضروری را کسب کنند.
    بیش از 500 سرپرست خانوار در روستاهای شهرستان بافق زیر پوشش این بیمه قرار دارند.
    بافق با 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری یزد واقع شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی