عصر بازار

سقوط دسته جمعی شاخص بورس

عصر اعتبار- امروز یکشنبه ۲۸ خردادماه، با گذشت زمان معاملات و افزایش عرضه در اکثر گروه ها، دادوستدهای منفی اکثر نمادها را نظاره گر شدیم موضوعی که حکایت از ناتوانی شاخص در عبور از مقاومت داشت و لذا شاخص کل با افت ۲۹۴ واحدی از کانال ۷۹ هزار واحدی خارج شد.

سقوط دسته جمعی شاخص بورس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از عصربازار، در این روز  شاهد قرمز پوشی شاخص های منتخب بودیم، به این ترتیب شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 99 واحدی به رقم  26 هزار و 667 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با 143 واحد افت، عدد 17 هزار و 6 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) 111 واحد کاهش داشت و به عدد 13 هزار و 151 واحد رسید.

    بر اساس این گزارش، شاخص سهام آزاد شناور نیز با  کاهش همراه بود و با کاهش 462 واحدی به رقم 85 هزار و 852 واحد دست یافت. شاخص بازار اول نیز با کاهش181 واحدی به رقم 54 هزار و 542واحد رسید و شاخص بازار دوم در پایان روز کاری بورس، با  تنزل  785 واحدی، عدد 176 هزار و 639 واحد را به نمایش گذاشت، شاخص کل بورس در بازار امروز بیشترین افت را ثبت کرد.

    در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس متاثر از جو منفی کل بازار، بخصوص معاملات منفی نمادهای جم و فخوز با افت حدود 294 واحدی به ارتفاع 78,990 رسید که در این بین نماد همراه با 24 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کرد.

    معامله‌گران بورس امروز، 603 میلیون و 589هزار برگه بهادار و سهام در قالب 40 هزار و 768 نوبت معامله و به ارزش 245 میلیارد و 676 میلیون تومان داد و ستد کردند، به این ترتیب شاهد کاهش  حجم و ارزش معاملات پس از ورود به ماه رمضان هستیم.

    نمادهای پر بیننده امروز متعلق به خپارس، شپلی، وبملت ، خزامیا، خودرو، شبندر و وساپا بود.

    امروز نماد وتجارت پس از انتخاب اعضای هیات مدیره به گردونه بورس بازگشت و در حاشیه 3 درصد منفی به کار خود خاتمه داد.

    در بازار فرابورس نیز امروز شاخص با  کاهش 9 واحدی به رقم 892 واحد رسید. در بازار فرابورس، معامله‌گران 230 میلیون و 860 هزار برگه بهادار در قالب 28 هزار و 406 نوبت معامله و به ارزش 79میلیارد و 59 میلیون تومان داد و ستد کردند.

    در پایان گفتنی است یکی از مهمترین دلایل افت ادامه دار و رکود حاکم بر بازار سرمایه کمبود نقدینگی است که اقتصاد کل کشور از آن رنج می برد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو