عصر بازار

فاصله پنج میلیارد دلاری بزوس برای رقابت با ثروتمند‌ترین مرد دنیا

عصر اعتبار- جف بزوس به لطف افزایش ارزش سهام شرکت آمازون همزمان با خریداری شرکت Whole Foods توانست ۱.۸ میلیارد دیگر به ثروت خود بیافزاید.

فاصله پنج میلیارد دلاری بزوس برای رقابت با ثروتمند‌ترین مرد دنیا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از همشهری، اکنون ارزش کلی ثروت بزوس به 84.6 میلیارد دلار رسیده‌است، و وی تا تبدیل شدن به ثروتمند‌ترین مرد جهان،‌ مقامی که اکنون در اختیار بیل گیتس بنیانگذار شرکت مایکروسافت است،‌تنها پنج میلیارد دلار دیگر فاصله دارد.

    بزوس 53 ساله به شدت روی توسعه کسب و کار شرکت آمازون متمرکز شده‌است، درحالی که گیتس 63 ساله می‌خواهد بیشتر ثروت خود را ببخشد،‌از این رو طرحی به نام Giving Pledge را راه‌اندازی کرده‌است که وارن بافت،‌چهارمین انسان ثروتمند جهان با 76.8 میلیارد دلار در آن سرمایه‌گذاری کرده‌است.

    در این طرح میلیاردرها متعهد می‌شوند تا نیمی از ثروت خود را در طول زندگی‌شان ببخشند، تاکنون 150 نفر در این طرح شرکت کرده‌اند اما بزوس یکی از آنها نیست. گیتس در سال 2010 از شرکت مایکروسافت خارج شد و بیشتر وقت خود را به فعالیت‌های خیرخواهانه پرداخت. با این وجود دو درصد از شرکت مایکروسافت به او تعلق دارد از این رو ارزش ثروتش روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

    بزوس در این میان ثابت کرده که قصد کند کردن روند پیشرفت شرکتش را ندارد و هرروز در این شرکت به گونه‌ای کار می‌کند گویی هنوز یک شرکت  نوپا است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی