عصر بازار

روند اصلاحی بورس با معاملاتی کم رمق

عصر اعتبار- شاخص کل بورس در روزی که گذشت با افت ۱۳۰ واحدی در مرز ۷۸ هزار و ۸۶۰ واحد ایستاد.

روند اصلاحی بورس با معاملاتی کم رمق
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از عصر بازار، افت 130 واحدی شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای شپنا شبندر وتجارت و شتران رقم خورد. در این میان نمادهای همراه و فارس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

    در این روز سهامداران بیش از 426 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و 108 میلیارد ریال در 31 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد کردند.

    شاخص آزاد شناور نیز 149واحد افت کرد. شاخص‌های بازار اول و دوم هم به ترتیب 135 و 34 واحد ریزش داشتند. نمادهای همراه، فارس و اخابر بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص ثبت کردند. این درحالی بود که نمادهای شپنا، شبندر، وتجارت و شتران بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل را داشتند.

    همچنین در این روز گروه‌های محصولات کاغذی، دستگاه های برقی  و سایر معادن در صدر برترین گروه‌های صنعتی بیشترین رشد را ثبت کردند، مابقی گروه ها سرخ پوش بودند.

    در این روز  نمادهای کترام، قشرین، غشان، غگرجی، چکاوه، فنوال و کسرام  با بیشترین رشد قیمت در صدر جدول معاملات قرار گرفتند. همچنین نمادهای غشهد، ثاژن، کپارس، قشکر، وایران، خاهن و قثابت با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند. از سویی دیگر بیشترین حجم معاملات را نمادهای اخابر2، وتجارت 2، فاذر 2، وتجارت، ثاباد، خپارس و شپلی به نام خود ثبت کردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی