عصر بازار

مدیرعامل فرابورس ایران؛

آینده‌ بازار سرمایه متعلق به شرکتهای دانش‌بنیان است

عصر اعتبار- مدیرعامل فرابورس گفت: آینده بازار سرمایه متعلق به شرکتهای دانش‌بنیان، صنایع کوچک و متوسط در کنار صنایع بزرگ کنونی خواهد بود و طلوع صنایع جدید با شکوفایی این شرکتها در کنار صنایع قدیم رقم می‌خورد.

آینده‌ بازار سرمایه متعلق به شرکتهای دانش‌بنیان است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا, امیر هامونی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو با اشاره به آغاز فرآیند ورود شرکتهای دانش‌بنیان به فرابورس اظهار کرد: در هفته جاری 260 شرکت دانش‌بنیان به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درخواست داده‌اند تا وارد بازار بورس شوند.

    وی با تأکید بر شکل‌گیری برنامه‌ای راهبردی برای ورود این شرکتها به بازار بورس گفت: ورود این 260 شرکت با فرآیند ارزیابی و ورود سالیانه 20 شرکت به بازار بورس، ‌13 سال طول خواهد کشید؛ بنابراین باید برنامه مدونی برای ورود شرکتها و صنایع جدید تدوین کنیم.

    مدیر عامل فرابورس ادامه داد: 150 شرکت کوچک و متوسط هم به سازمان صنایع کوچک درخواست داده‌اند تا وارد بازار شوند.

    وی با اشاره به ضرورت بزرگ شدن بازار بورس با مشارکت شرکتهای دانش‌بنیان گفت: بازار آینده سرمایه متعلق به شرکتهای دانش‌بنیان و صنایع کوچک و متوسط در کنار صنایع بزرگ کنونی خواهد بود و طلوع صنایع جدید در کنار صنایع قدیم رقم می‌خورد.

    مدیرعامل فرابورس ایران راه ادامه حیات صنایع قدیمی را دانش‌بنیان شدن و بروزرسانی دانست و افزود: صنایع قدیم برای ماندن در صنعت و رقابت باید خود را دانش‌بنیان کنند در غیر این صورت محکوم به شکست خواهند بود.

    هامونی با بیان اینکه در حال برنامه‌ریزی برای بازار اولیه این صنایع هستیم، ‌گفت: در حال حاضر بالغ بر 400 میلیارد تومان برای تأمین مالی این شرکتها در نظر گرفته شده است.

    این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه برای نخستین بار شاهد ورود اقتصاد هنر به بازار سرمایه هستیم، تأکید کرد: از هفته آینده شاهد پذیره‌نویسی هلدینگ سرمایه‌گذاری هنر خواهیم بود.

    وی خاطر نشان کرد: با هماهنگی مؤسسان و نظارت دستگاه‌های اجرایی امیدواریم این اخبار، بازار را تحریک کند تا صنایع مختلف وارد و پرتفوی سهامداران متنوع شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو