عصر بازار

وزیر رفاه خبر داد:

۵ برابر شدن مستمری نیازمندان تا پایان دولت

عصر اعتبار- وزیر رفاه اعلام کرد: حداقل پرداختی به مددجویان در قالب مستمری تا ۵ برابر افزایش می‌یابد بنابراین سیاست‌های حمایتی مقطعی نیست بلکه دائمی خواهد بود.

۵ برابر شدن مستمری نیازمندان تا پایان دولت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از فارس، علی ربیعی در حاشیه بازدید از شیرخوارگاه آمنه، گفت: شناسایی افراد نیازمند در این دولت آغاز شده و به صورت پایلوت ادامه می‌یابد چرا که سیاست‌های حمایتی مقطعی نیست بلکه جزو سیاست‌های دائمی در این دولت است.

    وی ادامه داد: همچنین حداقل پرداختی به مددجویان نیازمند تا پایان دولت دوازدهم به 5 برابر افزایش می‌یابد.

    ربیعی ادامه داد: در سامانه رفاهی به دنبال شناسایی مستقیم مددجویان نیازمند هستیم به طوری که این افراد برای نام‌نویسی در این سامانه اقدام می‌کنند و آمار پشت نوبتی‌ها از این طریق به دست می‌آید.

    وزیر رفاه افزود: هدف ما از ایجاد این سامانه رفاهی حمایت و توانمندسازی نیازمندان است تا این افراد بتوانند با به دست آوردن توانمندی و اشتغال از پوشش حمایتی خارج شوند.

    وی گفت: سال گذشته در راستای همین سیاست‌گذاری 12 درصد معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی از چرخه حمایتی به دلیل توانمند شدن خارج شده‌اند.

    ربیعی در مورد شرایط واگذاری کودکان بی‌سرپرست و تحت پوشش بهزیستی به خانواده‌ها گفت: سال گذشته به دنبال تسهیل شرایط، واگذاری کودکان به خانواده‌ها 30 د رصد بیشتر شده اما نباید فراموش کنیم که برخی از خانواده‌ها توان نگهداری از کودکان بزرگ را ندارند و بیشتر به دنبال سرپرستی کودکان نوزاد هستند بنابراین به دنبال شرایطی هستیم که علاوه بر ارائه خدمات به خانواده‌هایی که کودکان بزرگ را نگهداری می‌کنند شرایطی را فراهم کنیم که این کودکان بیشتر به سرپرستی سپرده شوند.

    وزیر رفاه تصریح کرد: برنامه اشتغالی که برای این مدد جویان ایجاد کرده‌ایم زنجیره‌ای خواهد بود و به توانمندسازی نهادهای حمایتی خواهد رسید. به همین دلیل برای حمایت از مشاغل از سوی دو نهاد حمایتی کمیته امداد و بهزیستی 30 هزار میلیارد ریال منابع پیش‌بینی شده که به شکل قرض‌الحسنه و با کارمزد صفر درصد تخصیص می‌یابد.

    وی همچنین به کاهش آمار طلاق اشاره کرد و گفت: این اتفاق به دنبال سیاست‌های پیشگیری به دست آمده و بر اساس شواهد موجود طلاق طی سال گذشته کاهش یافته است.

    ربیعی همچنین در سخنرانی خود در ضیافت افطار در شیرخوارگاه آمنه، گفت: امروز نیازمند جنبش عظیم مددکاری هستیم که این جنبش از سوی بهزیستی باید آغاز شود تا به شکل‌گیری گفت‌وگوی اجتماعی مبدل شود.

    وزیر رفاه ادامه داد: مقوله نابرابری در همه جوامع وجود دارد و در این نوع برابری است که جوامع غنی و فقیر شکل می‌گیرد.

    وی با اشاره به اینکه معیار انسانی و اخلاقی بودن در یک جامعه میزان توجه افراد به اقشار نیازمند است، گفت: باید به دنبال شکل‌گیری گفت‌وگوی اجتماعی باشیم تا بتوانیم به اقشار محروم و ضعیف جامعه توجه بیشتری داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی