عصر بازار

سرمایه گذار سرشناس آمریکایی؛

برگزیت یک سناریوری باخت-باخت است

عصر اعتبار- «جورج ساروس» سرمایه گذار سرشناس آمریکایی گفت: «برگزیت» به ضرر بریتانیا و اتحادیه اروپا است و موجب کاهش استاندار زندگی و مقروض شدن بریتانیایی ها می شود.

برگزیت یک سناریوری باخت-باخت است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از مهر ، «جورج ساروس» سرمایه گذار سرشناس آمریکایی گفت: خروج انگلیس از اتحادیه اروپا یک سناریوی باخت-باخت برای بریتانیا و اتحادیه اروپا است. 

    وی تصریح کرد، به سرعت در حال نزدیک شدن به نقطه اوج ترسیم تمام پیشرفت های اقتصادی ناپایدار هستیم و واقعیت این است که «برگزیت» یک پیشنهاد مضر برای بریتانیا و اتحادیه اروپا محسوب می شود و ظاهرا این مسئله در حال اتفاق افتادن و نمی توان جلوی آن را گرفت.

    «ساروس» پیش بینی کرد که با تحقق خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، شاهد افزایش سرسام آور بدهی بریتانیایی ها و نیز سقوط استاندارهای زندگی آنها خواهیم بود. 

    این سرمایه گذار صاحب نام گفت: واقعیت اقتصادی در حال مبهم شدن با یکسری امیدهای واهی است و مقامات بریتانیا می گویند که «برگزیت» سطح استاندارد زندگی را کاهش نمی دهد؛ در حالیکه این موضوع منجر به بارآوردن بدهی برای خانوارها می شود.

    ساورس گفت: خانوارهای بریتانیایی متوجه خواهند شد که استاندارد زندگی آنها در حال کاهش است و باید خود را با عادت های جدید مخارج سازگار کنند و بدتر از آن اینکه متوجه می شوند به شدت مقروض شده اند و باید بدهی خود را پرداخت کنند.

    همچنین این موضوع موجب می شود تا مصرف خانوارها کاهش پیدا کند و برای رشد اقتصادی پایدار مضر است.

    شهرت «جورج ساروس» به موضوع به زانو در آوردن بانک انگلیس با فروش اوراق قرضه در سال 1992 میلادی باز می گردد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی