عصر بازار

افخمی مدیرعامل بانک صنعت و معدن تاکید کرد:

ضرورت ایجاد انضباط در بنگاه‌های مالی

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک صنعت و معدن با تاکید بر ضرورت ایجاد انضباط در بنگاه‌های مالی گفت: عدم رعایت نرخ سود و مسابقه‌ای که برای اخذ سپرده بیشتر به راه افتاده مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

ضرورت ایجاد انضباط در بنگاه‌های مالی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «عصر اعتبار»، علی اشرف افخمی در پنل تخصصی رفتار ترازنامه بانکی در خلق نقدینگی در بیست و هفتمین همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی با بیان اینکه مشکلات موجود در اقتصاد و نظام بانکی ما در کشورهای دیگر نیز دیده می شود، گفت: وضعیت بانکها در سراسر دنیا خوب نبوده و مختص کشور ما نیست.

    مدیرعامل بانک صنعت و معدن با تاکید بر اینکه دارایی‌های منجمد در نظام بانکی ما خود را پررنگ تر نشان می دهد، افزود: باید مشخص شود مقصر این مشکلات نرخ سود یا عواملی از این دست است.

    وی با بیان اینکه محدوده فعالیت بانک‌های ایرانی نباید محدود به 80 میلیون ایرانی باشد، تصریح کرد: باید با افزایش میزان صادرات و رشد صادرات غیرنفتی حجم مراودات بانکی خود را افزایش دهیم.

    افخمی با تاکید بر اینکه عدم بازپرداخت تسهیلات از معضلات پیش روی سیستم بانکی است، گفت: متاسفانه زمانی‌که تسهیلات ارائه می‌شود اعتبارسنجی مناسبی صورت نمی‌گیرد و اگر ریشه‌یابی کنیم بسیاری از کسانی‌که اکنون توان بازپرداخت تسهیلات را ندارند شایسته اخذ وام در آن مقطع نبودند.

    وی با تاکید بر ضرورت ایجاد انضباط در بنگاه‌های مالی افزود: عدم رعایت نرخ سود و مسابقه‌ای که برای اخذ سپرده بیشتر به راه افتاده مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

    مدیرعامل بانک صنعت و معدن یادآور شد: باید به ترازنامه‌های خود رجوع کرده و شفاف سازی های منطقی را در دستور کار خود قرار دهیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی