عصر بازار

گردش مالی ۱۶۰ میلیارد تومانی قماربازان

دستگیری گردانندگان ۶ سایت قماربازی در آذربایجان‌شرقی

عصر اعتبار- رئیس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی ازشناسایی و دستگیری مدیر و گردانندگان ۶ سایت قماربازی در استان خبر داد.

دستگیری گردانندگان ۶ سایت قماربازی در آذربایجان‌شرقی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، محسن محمودی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به پرونده اخیر و مهم تبریز مبنی بر دستگیری باند شرط‌بندی و قماربازی آنلاین در سطح استان آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از شناسایی و دستگیری اعضای اصلی، این باند منهدم شد و گردش مالی حدود 160 میلیارد تومان بود و تعداد پنج نفر دستگیر شدند و تجهیزات زیاد الکترونیکی از آنها کشف شد و ارز‌هایی که به دلار تبدیل شده بود نیز کشف شد.

    وی افزود: موضوع قماربازی پوکر و فوتبال بود و تعداد 6 سایت قماربازی در این خصوص شناسایی شده و صاحب دیتابیس، مدیر و پشتیبانی‌کننده دستگیر شده و سایر موارد با اطلاعات دقیق انجام خواهد گرفت.

    محمودی با بیان اینکه اعضایی که فعال بودند نیز شناسایی شده و تمامی در اختیار پلیس فتا هستند، افزود: 87 کارت اعتباری مربوط به بانک‌های مختلف به دست آمده و افراد زیادی نیز کارت خود را به مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان به این افراد اجاره می‌دادند.

    وی خاطرنشان کرد: باید به مردم اطلاع‌رسانی شود که کارت هویتی خود را در اختیار کسی نگذارند و فریب این اقدامات را نخورند.

    محمودی با اشاره به توقیف تعداد زیادی لوح فشرده، 11 گوشی همراه، نوت‌بوک، لپ تاب، چهار هارد، 2 آیمک، چهار سیم کارت، دلار، خودرو و غیره داشتیم، اظهار داشت: حساب همه این افراد مسدود شده تا نتوانتد از چرخه این حساب‌ها استفاده کنند.

    وی با یادآوری اینکه عملیات با رمز «یا حسن مجتبی» در ولادت امام حسن(ع) آغاز شد، گفت: در این عملیات افراد زیادی دستگیر شده و تعدادی هم در شرف دستگیری هستند.

    رئیس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی با تقاضا از عموم مردم در خصوص مراقبت از فرزندان و خود در ورود به فضای مجازی ابراز کرد: فریب تبلیغات یک شبه پولدار شدن را نخورید و در مقابل وسوسه‌ها صبور باشید، در این خصوص از اداره تشخیص و پیشگیری پلیس فتا و شماره 2188756 همچنین سایت پلیس فتا توصیه‌ها و استعلام‌ها را انجام دهید.

    وی با تاکید بر اینکه مردم به هیچ‌وجه در سایت‌های قماربازی و جایزه عضو نشوند، گفت: افراد شیاد و اراذل و اوباش سایبری مردم را اغفال می‌کنند و برابر تحقیقات فقط سه درصد جایزه می‌دهند و مابقی پول‌های واریز شده را خودشان برمی‌دارند و در کل مردم از جیب خودشان برای خود جایزه می‌گیرند.

    رئیس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: حواس پلیس فتا جمع است و با کارهای خلاف ارزش‌، اقدامات زیادی می‌تواند انجام دهد.

    محمودی با بیان اینکه با 102 درصد آمار کشف جرایم، پیشتاز در بین استان‌ها هستیم، گفت: با وجود اینکه بازه زمانی رسیدگی به پرونده‌ها، 35 روز است ولی پلیس فتای استان در 14 روز به پرونده‌ها رسیدگی می‌کند.

    وی با قدردانی از رسانه‌ها در استان جهت همکاری به پلیس فتا تصریح کرد: اقداماتی که در رسانه‌ها انجام می‌گیرد یک حرکت و خیزش مردمی را در پی داشته است.

    رئیس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در سه ماهه اول نسبت به سال مشابه خود با کاهش جرایم روبه‌رو شده، این نشان می‌دهد اگر با هم باشیم نتیجه پیشگیری از وقوع جرم را خواهیم داشت.

    وی بیان کرد: نشر اکاذیب در استان بیشترین جرم بود که در حال حاضر 14 درصد کاهش داریم.

    محمودی به نهضت امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی از طریق پلیس فتا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مردم با نشر یک مورد در فضای مجازی که خلاف ارزش‌هاست به یکدیگر تذکر می‌دهند.
    وی افزود: در حال حاضر در برداشت اینترنتی 27 درصد کاهش در سه ماهه اول 95 داشتیم.

    رئیس پلیس فتای استان اظهار داشت: در این 3 ماه زنان بیشتر از مردان به جرایم سایبری در استان روی آورده‌اند که یک هشدار بزرگ است و البته زنان و کودکان بزرگترین قربانی سایبری نیز محسوب می‌شوند.

    وی خاطرنشان کرد: برخی ویروس‌ها در سایت‌های آشپزی و آرایشی است که منجر به هک شدن فرد می‌شود.

    محمودی با یادآوری اینکه به همه بانک‌ها حملات سایبری انجام می‌گیرد که به 200 بانک حمله شده بود، افزود: با همکاری شهرداری و نظارت بانک مرکزی، با تهیه فیدبک مشاهده کردیم هیچ حمله‌ای در استان انجام نگرفته است و از طریق آموزش و نحوه حمله، شاهد به صفر رسیدن حملات شده‌ایم.

    این مقام انتظامی افزود: بسیاری از کاربران اینترنت و بهره‌برداران از فضای مجازی اطلاعی از روش‌های حفظ و حراست از اطلاعات خود ندارند و با ناآگاهی وارد فضای مجازی می‌شوند و این خود زمینه را برای سوءاستفاده هکرها و سارقان اطلاعات فراهم می‌کند.

    وی اضافه کرد: برخی از معایب شبکه‌های اجتماعی که امروزه جامعه ما درگیر آن است، ایجاد استرس و برهم زدن الگوی خواب، رواج بی‌ادبی و خشونت است و با استفاده از اینترنت و حضور در این شبکه‌ها، افسردگی و ارتباط روانی به اینترنت و تلفن همراه، اعتیاد به فناوری‌های نو، احساس تنهایی و ایجاد حس رقابت ناسالم برای فعالیت بیشتر شبکه‌ها، ایجاد هیجان کاذب و تحریک احساس ناموفق بودن ایجاد می‌شود.

    محمودی به شهروندان توصیه کرد به هیچ عنوان بی‌هدف و بدون آگاهی و فقط به عنوان سرگرمی وارد این فضا نشوند، زیرا افرادی هستند که از ناآگاهی و بی‌اطلاعی شهروندان سوءاستفاده کرده و با به دست آوردن اطلاعات شخصی و خصوصی شروع به اخاذی و کلاهبرداری می‌کنند و علاوه بر هزینه‌های مالی، باعث آبروریزی نیز می‌شوند.

    رئیس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی گفت: شهروندان در صورت بروز مشکلات در فضای مجاری، به پلیس فتا مراجعه کرده و مشکل خود را با کارشناسان در میان بگذارند و یا با شماره‌های 2188603 و 2188756 ،110 و 197 موضوع را به پلیس گزارش دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی