عصر بازار

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران:

پیش بینی پرداخت قریب به ۸۰۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه در سال ۹۶

عصر اعتبار- مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از افزایش ۱۵ درصدی منابع قرض الحسنه این بانک در سه ماهه اول امسال خبر داد و گفت: پیش بینی می‌کنیم میزان تسهیلات قرض الحسنه اعطایی در سال جاری به حداکثر۸۰۰ هزار فقره برسد.

پیش بینی پرداخت قریب به ۸۰۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه در سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» ، مرتضی اکبری در حاشیه بیست و هفتمین همایش پولی و ارزی ، با بیان اینکه، این امر نوید بخش آن است که ما می‌توانیم تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، سلامت و کارآفرینی بیشتری به متقاضیان ارائه دهیم، افزود: سال گذشته بانک ما 510 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان ارائه کرد و امسال پیش بینی می‌کنیم این رقم به حداکثر 800 هزار فقره تسهیلات ارتقا یابد.
    مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با بیان اینکه در سال 94 منابع قرض الحسنه این بانک 30 درصد و در سال 95، سی و هشت درصد رشد نشان می‌دهد افزود: این امر نشان دهنده اعتماد و اعتقاد مردم به بانک‌های قرض الحسنه و اینگونه تسهیلات است.
    وی با اشاره به اهمیت اشتغالزایی و کارآفرینی برای رشد اقتصادی در جامعه بیان داشت: کارآفرینی و ایجاد بسترهای مناسب برای تولید و اشتغالزایی لازمه رشد و توسعه اقتصادی است و در حال حاضر نقش اصلی تامین منابع مالی بر عهده نظام بانکی می باشد، از این رو ضروری است تا مسائل و مشکلات پیش روی بانک ها مرتفع گردد.
    اکبری افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی لازم است تا بانک ها بتوانند توان ایفای تعهدات و اعطای تسهیلات خود را افزایش دهند و در این راستا نقش نظارتی بانک مرکزی بر عملکرد بانک ها بیش از پیش احساس می شود.
    وی ادامه داد: بانک مرکزی طی 4 سال گذشته با هدف تحکیم شفافیت، اقدامات نظارتی شایسته ای را ارائه نموده است و همواره بر الزامات اجرایی شدن صورت های مالی همگرا با IFRS تاکید می کند.
    مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران تصریح کرد: رعایت این استانداردهای اعمال شده از سوی بانک مرکزی میتواند تاثیر بسزایی در شفافیت ترازنامه ها، صورت های سود و زیان اعلام شده و عملکرد نهایی بانک ها داشته باشد.
    مرتضی اکبری خاطرنشان کرد: استانداردهای جدید تهیه و تنظیم صورت های مالی به رتبه بندی شدن تدریجی بانک های کشور کمک می کند و با شناسایی ریسک های آنها منجر به بهبود تصمیم گیری مردم برای سپرده گذاری می شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو