عصر بازار

تصویب شاخص تاب‌آوری اقتصاد

عصر اعتبار- وزیر اقتصاد گفت: با تصویب شاخص ترکیبی تاب‌آوری در تلاشیم مؤلفه‌های تأثیرگذار در اجرای اقتصاد مقاومتی را پایش کرده و اقتصاد کشور را در مسیر رشد پایدار نگه داریم.

تصویب شاخص تاب‌آوری اقتصاد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از میزان , علی طیب‌نیا در خصوص شاخص تاب‌آوری اقتصاد گفت: شاخص ترکیبی تاب‌آوری از محاسبه بیش از 100 شاخص فرعی تشکیل شده و در نهایت آسیب‌دیدگی‌های اقتصاد کشور را طی سال‌های مختلف نشان می‌دهد.

    وی در ادامه افزود: با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دو رکن اصلی برای کشور تعریف شده که می‌توان به مواردی همچون تلاش برای افزایش نرخ رشد اقتصادی و کاهش نوسانات در فرایند رشد اقتصادی نام برد و به‌طور قطع شاخص ترکیبی تاب‌آوری روشی برای محاسبه این موارد است.

    وزیر اقتصاد عنوان کرد: این شاخص را طی سال 84 تا 94 مورد محاسبه قرار دادیم که خوشبختانه در سال‌های 93 و 94 شاهد افزایش ضریب تاب‌آوری بوده‌ایم و این نشان از حرکت درست اقتصادی دارد.

    طیب‌نیا اظهار کرد: شیوه محاسبه شاخص تاب‌آوری به جلسه ستاد ارائه شده که با استقبال این نهاد مواجه شده تا برای سال‌های آتی نیز این مورد محاسبه شود. همچنین در جلسه تصویب شد که داشبوردی مدیریتی برای این شاخص ایجاد شود تا در صورت خروج از مسیر اقتصاد مقاومتی علائم آن به مدیران مربوطه اطلاع داده شود.

    وی در پایان افزود: در تلاشیم که اقتصاد کشور را در مسیر رشد پایدار نگه داریم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی