عصر بازار

نشست مسئولان بانکی با مجلسی‌ها

عصر اعتبار- قائم مقام معاونت نظارت مجلس از بررسی عملکرد نظام بانکی در پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی با حضور نمایندگان خبر داد.

نشست مسئولان بانکی با مجلسی‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایبِنا، غلامرضا اسداللهی با تشریح نشست معاونت نظارت مجلس با مسئولان بانکی کشور، از ارزیابی عملکرد بانک ها در ارایه تسهیلات به بخش کشاورزی در این جلسه خبر داد و گفت: در این نشست بر اجرای صحیح قانون رفع موانع تولید از سوی بانک‌ها تاکید شد.

    آنگونه که خبرگزاری خانه ملت گزارش داده، قائم مقام معاونت نظارت مجلس اظهارداشت: همچنین در این جلسه، عملکرد بانک‌ها در زمینه ارائه تسهیلات به بخش کشاورزی در راستای اجرای قانون رفع موانع تولید مورد بررسی معاونت نظارت مجلس قرار گرفت.

    اسداللهی درباره جلسه معاونت نظارت مجلس در رسیدگی به نحوه اجرای قانون رفع موانع تولید گفت: جلسات مستمر معاونت نظارت مجلس در رابطه با اجرای صحیح قوانین برگزار می‌شود و بر اساس برنامه در هر یک از نشست ها، عملکرد یک یا چند دستگاه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

    وی افزود: در جلسه امروز ماده 46 قانون رفع موانع تولید که در خصوص تعهدات ارزی واردکنندگان و نحوه محاسبه این مطالبات است بررسی‌هایی با حضور مسئولان بانک مرکزی و شورای هماهنگی بانک‌ها و همچنین فعالان بخش خصوصی صورت گرفت.

    قائم مقام معاونت نظارت مجلس ادامه داد: ماده 47 قانون رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار نیز در خصوص نحوه ارایه تسهیلات بانکی است که بر این اساس باید بانک‌های غیرتخصصی نیز حداقل 8 درصد به بخش کشاورزی وام ارایه کنند؛ این در حالی است که بر اساس گزارش‌های مطرح شده بخشی از بانک‌ها این ماده قانونی را به نحو صحیح اجرا کردند.

    اسداللهی افزود: ارزیابی‌ها و درخواست ارایه گزارش‌ها باعث می‌شود دستگاه‌ها در خصوص ارتقاء عملکرد خود در اجرای قانون مذکور جدیت بیشتری داشته باشند.

    وی ادامه داد: در هر صورت تکالیف بانک‌ها در اعطای تسهیلات به بخش کشاورزی در راستای قانون رفع موانع تولید در جلسه امروز مورد ارزیابی قرار گرفت و با توجه به بررسی جزییات عملکرد دستگاه‌ها مشخص شد که بانک کشاورزی در این رابطه عملکرد خوبی داشته است.

    قائم مقام معاونت نظارت مجلس افزود: گزارش و نتیجه جلساتی که توسط معاونت نظارت مجلس در خصوص اجرای قوانین تهیه می‌شود به اطلاع ریاست مجلس شورای اسلامی می رسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو