عصر بازار

سازمان امور مالیاتی:

درج کد اقتصادی اشخاص حقیقی در فهرست معاملات غیر الزامی شد

عصر اعتبار- مشمولان ارسال فهرست معاملات در موارد خرید کالا، خدمات یا دارایی از اشخاص حقیقی الزامی به درج شماره اقتصادی فروشنده در فهرست معاملات ارسالی به سازمان مالیاتی نخواهند داشت.

درج کد اقتصادی اشخاص حقیقی در فهرست معاملات غیر الزامی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا, دفتر اطلاعات مالیاتی سازمان امور مالیاتی در پاسخ به استعلام یکی از اتاقهای بازرگانی در خصوص الزام درج کد اقتصادی  در فهرست معاملات، تصریح کرد، مشمولان ارسال فهرست معاملات الزامی به درج شماره اقتصادی نخواهند داشت و می‌توانند این گونه خریدها را به صورت مجموع اعلام کنند.

    سازمان مالیاتی تاکید دارد، مشمولان ارسال فهرست معاملات در موارد خرید کالا، خدمات یا دارایی از اشخاص حقیقی موضوع ماده 81 قانون مالیاتهای مستقیم الزامی به درج شماره اقتصادی فروشنده در فهرست معاملات ارسالی نخواهند داشت.

    در ادامه این پاسخ به استعلام  آمده است، فهرست امتناع که پیش از این به موجب تبصره 2 ماده 169مکرر قانون مالیاتهای مستقیم در سامانه ارسال فهرست معاملات پیش بینی شده بود صرفا مربوط به ارسال اطلاعات فروش توسط فروشندگان کالایی بوده است که خریداران آنها در زمان انجام معامله از ارائه شماره اقتصادی امتناع کرده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی