عصر بازار

کرمان در استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی مقام نخست کشور را دارد

عصر اعتبار- عضو هیات مدیره بانک کشاورزی کشور گفت: استان کرمان طی سال گذشته هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی استفاده کرده و از این نظر، مقام نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

کرمان در استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی مقام نخست کشور را دارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر» به نقل از ایرنا, داور ماهیکار در بیست و چهارمین نشست شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع مسئولان استان کرمان افزود: منابع این استان حدود 28 هزار میلیارد ریال است و 6 هزار میلیارد ریال از منابع سایر استان های برخوردار در حوزه کشاوزی هزینه شده است.
    وی تصریح کرد: نسبت خود اتکایی ما در استان کرمان حدود 6 دهم درصد است که سهم جنوب کرمان چهار دهم درصد است.
    وی عنوان کرد: حدود 11 هزار 200 نفر از کشاورزان استان کرمان را در تبصره 35 پوشش دادیم که 342 میلیارد ریال از سود و جرائم تسهیلات این افراد مورد بخشودگی قرار گرفت.
    ماهیکار بیان کرد: حدود 938 میلیارد ریال غرامت باغات پسته و خرمای استان کرمان نیز در سال 94 و 95 پوشش داده شده است.
    وی ادامه داد: این بانک در بحث صادرات از سال 94 تاکنون در هر سال حدود هزار و 300 میلیارد در امر صادرات در هر سال غرامت پرداخت کرده و نقش خوبی در تنظیم بازار پسته داشته است.
    عضو هیات مدیره بانک کشاورزی کشور گفت: تفاهم نامه 10 هزار میلیارد ریالی اعتباری مربوط به صندوق توسعه ملی در دستور کار قرار دارد که امیدواریم با تخصیص این منابع بتوانیم گام خوبی در جهت توسعه این منطقه برداریم.
    ماهیکار بیان کرد: از محل منابع داخلی بانک کشاورزی نیز هزار و 500 میلیارد ریال برای خرید خرما و پسته در استان کرمان اختصاص داده شده است.
    وی بیان کرد: محدودیتی برای پرداخت تسهیلات در کشور بخصوص در استان کرمان به طرح های کشاوزی که دارای مکانیزاسیون هستند نداریم.
    ماهیکار تصریح کرد: طی سال گذشته در زمینه خرید تراکتور و سایر ادوات کشاورزی حدود 415 میلیارد ریال به 563 متقاضی تسهیلات بانک کشاورزی پرداخت شده است.
    وی عنوان کرد: همچنین در سال گذشته در حوزه تسهیلات قرض الحسنه و سایر تسهیلات در استان کرمان برای 70 هزار نفر 17 هزار 500 میلیارد ریال تسهیلات ارائه شده است.
    عضو هیات مدیره بانک کشاورزی کشور ادامه داد: از این مقدار تسهیلات 6 هزار میلیارد ریال به 21 هزار و 500 نفر در جنوب استان کرمان اختصاص داده شده است.
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر یک روزه خود به جیرفت در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با حضور روسا و مدیران کل دستگاه های اجرایی، کارگروه توسعه صادرات و نیز بررسی مسائل و مشکلات حوزه صادارت شرکت کرد.
    همچنین بهره برداری و راه اندازی 2 هزار و 44 طرح اینترنت پرسرعت روستایی در استان کرمان نیز امروز به صورت همزمان در این شهرستان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کلید خورد.
    راه اندازی نسل سوم و چهارم تلفن همراه و افزایش ظرفیت پهنای باند استان کرمان نیز در سفر یک روزه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شهرستان جیرفت افتتاح شد.
    محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز پنجشنبه (15 تیرماه) با استقبال علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان وارد فرودگاه این شهرستان شد.
    شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی