عصر بازار

حسین زاده:

سال پایه حساب های اقتصادی اصلاح می‌شود

عصر اعتبار- معاون اقتصادی محاسبات ملی مرکز آمار گفت: مرکز آمار ایران به منظور نزدیکی هر چه بیشتر آمار‌های خود با اطلاعات و گزارشات بانک مرکزی، فرآیند اصلاح سال پایه آماری را آغاز کرده است.

سال پایه حساب های اقتصادی اصلاح می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جواد حسین زاده معاون اقتصادی محاسبات ملی مرکز آمار با اشاره به نتیجه نهایی فرآیند اصلاح سال پایه آماری اظهار داشت: فعالیت این فرآیند قریب به 5 سال کلید خورده است و نتیجه نهایی آن، پایان تیرماه منتشر می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه مرکز آمار فرآیند اصلاح سال پایه آماری برای نزدیکی آمار مشترک با بانک مرکزی را در دستور کار قرار داده، عنوان کرد: سلسه الزامات این فرآیند شروع شده، همچنین حساب‌های ملی و فصلی در آمار ایران که برپایه آخرین طبقه بندی و توجیه بین المللی است و با استفاده از طرح گسترده‌ای که  درطی این سال‌ها صورت گرفته نیز تا پایان تیرماه منتشر می‌شود.

    حسین زاده عنوان کرد: مرکز آمار ایران به منظور نزدیکی هر چه بیشتر آمار‌های خود با اطلاعات و گزارشات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، فرآیند اصلاح سال پایه آماری را آغاز کرده است.

    وی با اشاره به اینکه 130 طرح در مرکز آمار اجرا شده،  عنوان کرد: از همه دستگاه‌ها اطلاعات ثبت شده و همچنین فعالیت‌های تهیه شاخص قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده نیز انجام شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی