عصر بازار

تجارت آزاد اروپا و ژاپن

عصر اعتبار- ژاپن و اتحادیه اورپا بر سر تجارت آزاد بین این دو منطقه به توافق رسیدند.

تجارت آزاد اروپا و ژاپن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، ژاپن و اتحادیه اروپا به طور رسمی با یکدیگر در معامله تجاری رایگان به توافق رسیدند. این معامله به این دو کشور کمک می کند تا حمل و نفل اجناسشان بین این دو اقتصاد بزرگ جهان راحت تر شود.

    در این قرارداد آمده است که در آینده مذاکرات جدی تری انجام خواهد شد و برنامه دارند در اوایل 2019 در رابطه با تضمین رایگان شدن تعرفه میان این دوکشور بررسی شود.

    نخست وزیر ژاپن، شینزو آبه و با رییس شورای اروپا دونالد تاسک و رییس کمیسیون اروپا جین-کلاود جانکر در روز پنج شنبه این توافق نامه را امضا کردند.

    انتظار می رود این توافق تجارت میان ژاپن و اتحادیه اروپا را آزادسازی کند. باعث می شود این توافق برای صنعت خودروسازی ژاپن و محصولات کشاورزی اروپا سود آور باشد. این توافق منجر به صمیمی تر شدن این دو متطقه می شود و در آینده پیش بینی می شود این دو منطقه در رابطه با تروریست و آب و هوا نیز با یکدیگر مذاکرات بیشتری داشه باشند.

    در رابطه با این توافق آبه نخست وزیر ژاپن گفته «این توافقی برد-برد است.» و این اتفاق به نظر می رسد که یکی از تاثیرگذارترین اتفاق در اجلاس آینده جی-20 امسال باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی