عصر بازار

دریافت ۷ هزار میلیارد ریال مالیات در آذربایجان غربی

عصر اعتبار- معاون مالیات های مستقیم اداره کل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال ۹۵ تاکنون هفت هزار میلیارد ریال مالیات در استان دریافت شده است.

دریافت ۷ هزار میلیارد ریال مالیات در آذربایجان غربی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا, ابراهیم قلیزاده دیروز در خطبه های نماز جمعه  ارومیه افزود: چهار هزار و 600 میلیارد ریال از این ارقام مالیات مستقیم و 2 هزار و 400 میلیارد ریال نیز جزو مالیات های غیر مستقیم است.
    وی ادامه داد: 19 درصد مالیات مختص شرکت ها، 24 درصد مختص حقوق بگیران، 16 درصد مشاغل و کسبه و 39 درصد مالیات بر ارزش افزوده است.
    وی اضافه کرد: از این رقم یک هزار و 660 میلیارد ریال به شهرداری ها و دهیاری ها پرداخت شده تا در آبادانی استان مورد استفاده قرار گیرد.
    معاون مالیات های مستقیم اداره کل امور مالیاتی آذربایجان غربی اظهار کرد: پرداخت مالیات در جامعه اسلامی یک امر واجب و فریضه الهی است و فرار مالیاتی جرم محسوب می شود.
    قلیزاده با اشاره به اجرای اقتصاد مقاومتی در جامعه گفت: ستون فقرات اقتصاد مقاومتی، تولید ملی است که باید شکوفا شود و تولید زیر ساخت اقتصاد است که این اداره کل در بخش مالیات ها از تولید داخل نیز حمایت می کند تا کمتر دچار فشار شوند و به تولید خود ادامه دهند.
    وی ادامه داد: نیم درصد وصول مالیات کشور مختص این استان است و برنامه ریزی ما شناسایی منابع جدید مالیاتی برای جلوگیری از فرار مالیاتی، اجرای طرح جامع مالیاتی است تا امر مالیات گیری بدون هیچ مشکلی انجام شود.
    درآمد پیش بینی شده برای آذربایجان غربی 10 هزار و 30 میلیارد ریال تعیین شده که بخش مهمی از آن را مالیات تشکیل می دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی